اقدام به خودسوزی یک پدر بلوچ به دلیل ممانعت از ثبت نام فرزندش در مدرسه‌ای در زاهدان

یک پدر بلوچ به دلیل ممانعت از ثبت نام فرزندش در مدرسه‌ای در منطقه مهرشهر زاهدان اقدام به خودسوزی نمود.

روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ یک پدر بلوچ در پی تلاش‌های مکرر برای ثبت نام فرزندش در مدرسه‌ای واقع در مهرشهر زاهدان اقدام به خودسوزی کرد.

به گزارش حال وش این پدر بلوچ بارها به این مدرسه که در نزدیکی محل سکونت آنها واقع شده است مراجعه کرده و خواستار ثبت نام فرزندش شده است اما مسئولین مدرسه بدون هیچ دلیل مشخصی از ثبت نام فرزند وی خودداری نمودند.

وی پس از تلاش‌های مکرر، به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه کرده و برای پیگیری این مسئله قصد ملاقات با مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان را داشته است اما در آنجا نیز پس از بارها مراجعه موفق به ملاقات با مدیر کل نشده است به همین دلیل در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام به ریختن بنزین روی خود و خودسوزی نموده است.

به گفته حال وش با مداخله سریع حاضرین از خودسوزی این پدر بلوچ  جلوگیری شده است.

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید در ایران گزارش‌های متعددی از تبعیض و عدم ثبت نام دانش‌آموزان بلوچ در مناطق مختلف منتشر شده است.

بر اساس این گزارش‌ها مسئولین مدارس بدون هیچ دلیلی از ثبت نام دانش آموزان بلوچ ممانعت به عمل می‌آورند. این در حالیست که استان سیستان و بلوچستان یکی از محروم‌ترین استان‌های ایران است و به گفته‌ی کارشناسان این حوزه، آمار کودکان بازمانده از تحصیل در این استان در حد فاجعه بار است.