حمله به زنان زندانی در زندان اوین، دست‌کم ۱۷ زندانی مجروح شدند

در گزارش‌های تازه در رابطه با حمله گارد حفاظت زندان به بند زنان زندانی سیاسی اوین که کنشی اعتراضی به اعدام‌ها در ایران برگزار می‌کردند، دست‌کم ۱۷ زندانی مجروح شدند. مشخص شد که وریشه مرادی نیز در بین مجروحان بوده است.

گزارش‌های تازه راجب به حملە بە بند زنان زندان اوین حاکی از جزئیات جدیدی هستند که طی آن آمده در پی یورش گارد حفاظت زندان به زنان زندانی سیاسی در اوین که در اعتراض به اعدام‌‌ها در ایران کنشی اعتراضی برگزار می‌کردند، دست کم ١٧ زندانی مجروح شدند. وریشه مرادی نیز از جمله مجروحان گزارش شده است.

در گزارشی که خبرگزاری زن (ژنها) بر پایه گزارشات منتشره تهیه کرده،‌ گفته شده است که وریشه مرادی، سپیده قلیان، سمانه اصغری، ریحانه انصاری‌نژاد، سارینا جهانی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی، پریوش مسلمی، نسرین خضری جوادی، رعنا کورکور، سروناز احمدی و حورا نیکبخت، از زندانیان مجروح شده در نتیجه‌ی حمله‌ی گارد حفاظت زندان به زنان معترض اعدام رضا رسایی می‌باشند.

در ادامه این گزارش گفته شده است: «سروناز احمدی، یکی از زندانیان معترض به اعدام رضا رسایی، در پی حمله ماموران گارد زندان دچار حمله عصبی شده و به واسطه شدت اسپاسم عضلانی عصبی به بیمارستان منتقل و پس از مداوا بلافاصله به زندان بازگردانده شد.

وریشه مرادی، در جریان این حمله به دليل ضرب و شتم ماموران با کبودی و خراشیدگی در نقاط مختلف بدن مواجه شد و علی‌رغم ضرب‌دیدگی مچ دست از رسیدگی پزشکی محروم است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در اثر ضربه‌های نیروهای گارد به سینه‌اش دچار حمله تنفسی و درد شدید در ناحیه قفسه سینه شده است.

سپیده قلیان، سمانه اصغری و ریحانه انصاری نژاد، با ضرب و شتم ماموران مواجه شده و افسر جانشین زندان که عامل اصلی و آمر ضرب‌ و شتم این زندانیان بود، او را با الفاظ رکیک خطاب و به او آب دهان پرتاب کرده است.

سارینا جهانی، به دلیل ضرب‌دیدگی شدید، یکی از دست‌هایش آتل‌بندی شد.

نسرین خضری جوادی و حورا نیکبخت، در جریان این حمله، به دلیل بالا رفتن فشار خون از حال رفته و زیر سرم و دستگاه اکسیژن قرار گرفتند.

رعنا کورکور که برادر او نیز در خطر اعدام قرار دارد، در زمان شنیدن خبر اعدام رسایی و اعتراض زندانیان بیهوش شد، زیر سرم و دستگاه اکسیژن قرار گرفت. وی ابتدا به بهداری و نهایتا به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد و در ١٧ مرداد به بند زنان بازگردانده شد.

محبوبه رضایی و پریوش مسلمی دچار کبودی و درد در شکم، سینه، شانه و پهلو و خراشیدگی و کبودی در دست‌ها شده و علی‌رغم تحمل درد شدید، دست آنها بدون تهیه عکس رادیولوژی، آتل‌بندی شده است.

در نتیجه‌ی حمله گارد زندان به زنان زندانی سیاسی معترض به اعدام رضا رسایی، دست‌کم ۱۵تن از زنان زندانی محبوس در بند زنان اوین، علی‌رغم آسیب‌دیدگی در نقاط مختلف بدن، همچنان از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم هستند.»