هیچ آگاهی از وریشه مرادی که از سوی ایران دستگیر شده است، دریافت نمی‌شود

دولت ایران اجازه ملاقات به خانواده و وکلا با وریشه مرادی، عضو کژار را نمی‌دهد، بیش از یکماه است که از او هیچ اطلاعی گرفته نمی‌شود.

کنشگر حقوق زنان و عضو جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان ‌‌(کژار)، وریشه مرادی از ۱ اوت ۲۰۲۳ تاکنون در زندان اوین بسر می‌برد، علیرغم اینکه نزدیک به یکسال است که زندانی می‌باشد از لوازم پزشکی و حق ملاقات با خانواده و وکلای خود محروم می‌باشد.

از روز ۶ می، به فرمان قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران‌، ملاقات با خانواده و وکلای او ممنوع شده است، علیرغم پیگیری بستگان و وکلای او برای علت و مدت این ممنوعیت ملاقات، تاکنون جوابی داده نشده است.

مشخص شده است که وریشه مرادی به چند بیماری مبتلا می‌باشد و به دلیل کمردرد شدید، درد در ناحیه استخوان‌ها، به سختی قادر به راه رفتن می‌باشد، علیرغم این وضعیت تندرستی هیچگونه نظارت و اقدامات پزشکی لازمه انجام نشده است.

همچنین دو هفته قبل در زمان برگزاری دومین جلسه دادگاه وریشه مرادی، زمانیکه وکلا خواستند درباره پرونده تحقیقاتی انجام کنند به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در تهران مراجعه کردند، اما به آنان گفته شده است که چنین پرونده‌ای در دست آنان وجود ندارد و دوباره به دادگاه مراجعه نکنند.

وریشه مرادی مورخ ۱ اوت در شهر سنه از سوی دولت ایران ربوده شده و پس از ۲ هفته بازجویی‌، زندانی شده و او را به زنان اوین منتقل کردند. مردای به اتهام ‌«بغی» دادگاهی می‌شود.