مجلس پژاک اعدام رضا رسایی را به شدت محکوم کرد

مجلس پژاک با انتشار بیانیه‌ای کتبی اعدام رضا رسایی از کوردهای یارسان و بازداشت‌شدگان «قیام انقلابی ژن، ژیان، آزادی» را به شدت محکوم کرد و گفت: «اعدام رضا رسایی در آستانه جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی، شکست رویه سیاسی – امنیتی ظالمانه نظام ایران است.»

بیانیه مجلس پژاک

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) با بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام رضا رسایی که بامداد امروز در زندان دیزل‌آباد کرماشان از سوی نیروهای دولت ایران صورت گرفت، اعلام کرد: «بی‌شک سیاست ارعاب از طریق زندان و چوبه‌دار نمی‌تواند منجر به توقف این حرکت مردمی عظیم و تاریخی گردد و در سایه حضور اقشار و توده‌ها و فعالان و روشنفکران و زحمت‌کشان، در اوج به ثمر خواهد نشست.»

بیانیه مجلس پژاک با عنوان «اعدام رضا رسایی در آستانه جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی، شکست رویه سیاسی – امنیتی ظالمانه نظام ایران است» به شرح زیر است:

                                                              رضا رسایی

«اعدام رضا رسایی در آستانه جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی، شکست رویه سیاسی – امنیتی ظالمانه نظام ایران است

اعدام «رضا رسایی» از کُردهای یارسان و بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی «ژن، ژیان، آزادی» در بامداد امروز سه‌شنبه، آن هم بدون اطلاع خانواده و وکیل ایشان که نقض کامل حقوق بشر است، ظالمانه و نسل‌کشانه است. این اقدام زورمدارانه نظام ایران را بشدت محکوم می‌کنیم.

اعدام رضا رسایی در ساعت ۵ بامداد امروز، سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در زندان دیزل‌آباد کرماشان نشانه تصمیم نظام ایران در راستای تشدید رفتارها و اقدامات خود با هدف سرکوب بیش از پیش جامعه و فعالان آزادیخواه است. این نوع اعدام‌ها نشان می‌دهد که حاکمیت ایران هنوز از مواضع مردمی جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی درس عبرت نگرفته است. اعدام رضایی در آستانه سالگرد جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی، همانا پیام خشونت‌آمیز رژیم به جامعه با هدف انفعال و انقیاد کامل آن است. این درحالی است که قویا جنبش انقلابی مردمان ایران در بطن جامعه کماکان ادامه دارد و اثباتگر این مدعا نیز، مواضع محکم مردم در زمان انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایران بود. انتخاباتی که در آن مردم، جنبش انقلابی «ژن، ژیان، آزادی» را ترجیح دادند نه حاکمیت ایران را. اینکه هرازگاهی اعدام فعالان ادامه دارد، مشخص می‌سازد که هنوز هم آن حاکمیت از عواقب جنبشی که همه‌روزه تحولات فرهنگی و ذهنیتی عمیقی در جامعه ایجاد می‌کند، هراس دارد. اعدام هر فعال انقلاب ژن، ژیان، آزادی نشانه قدرت حاکمیت نه بلکه استیصال و درماندگی او در مقابل موج‌های عظیم انقلاب مردمی عظیم می‌باشد.

اعدام رضایی بعنوان یک جوان کُرد یارسانی حکایت از یک تاریخچه از ظلم و ستم مضاعف علیه هویت‌های متفاوت خلق کُرد به طریق نسل‌کشی مداوم است. با هدف انتقام‌گیری و زهرچشم‌گرفتن از مردم به چنین اعدام‌هایی متوسل می‌شود. با این وجود، اما توان تحت انقیاد‌درآوردن مردمی که قاطعانه و اراده‌مندانه تصمیم‌ تاریخی خویش برای رقم‌زدن بزرگترین تحول انقلابی را گرفته‌اند، ندارد.

مجلس حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)، اعدام رضا رسایی، جوان کُرد یارسان را شدیدا محکوم می‌نماید. قویا باورداریم که جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی از جمله حرکت‌های ریشه‌دار و بنیادین برخاسته از بطن خلق‌ها و جامعه است و تا آزادی کامل متوقف نخواهد شد. اعدام رضا رسایی در آستانه جنبش انقلابی ژن، ژیان، آزادی، شکست رویه سیاسی – امنیتی ظالمانه نظام ایران است. بی‌شک سیاست ارعاب از طریق زندان و چوبه‌دار نمی‌تواند منجر به توقف این حرکت مردمی عظیم و تاریخی گردد و در سایه حضور اقشار و توده‌ها و فعالان و روشنفکران و زحمت‌کشان، در اوج به ثمر خواهد نشست.»