نرگس محمدی به قیام «ژن ژیان آزادی» درود فرستاد

نرگس محمدی سالروز قیام «ژن ژیان آزادی» را تبریک گفت و خواستار انجام کنش فعال شد.

نرگس محمدی برنده جایزه صلح نوبل به مناسبت دومین سالگرد قیام  «ژن ژیان آزادی» که با کشته شدن ژینا امینی در ایران آغاز شد، به نهادهای بین‌المللی فراخوان داد.

 در پیام نرگس محمدی آمده است:

 «دو سال از ترور ژینا امینی و جنبش قدرتمند و باشکوه «ژن ژیان آزادی» می‌گذرد. در این دو سال دردناک و سخت، فشار و تبعیض نیروهای تاریک بر بدن شکنجه‌شدگان زخم‌هایی بر جای گذاشت، با وجود راه سختی که در پیش داریم، همه می‌دانیم که هیچ چیز مثل قبل نیست. مردم تغییر بزرگی را در باور، زندگی و جامعه احساس می‌کنند. اگرچه این تغییر نظام جمهوری اسلامی را از بین نبرده است، اما اساس استبداد دینی را متزلزل کرده است.

جنبش «ژن ژیان آزادی» شکستن رویاهای مردم علیه نظام را چنان نمایان کرد که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره زنده گفت: 'ما از کدام مردم صحبت می‌کنیم؟ ۶۰ درصدی که حتی حاضر نشدند پای صندوق رأی بیایند'. آنها خود اعتراف کردند که مردم ایران در انتخابات شرکت نکردند. جنبش «زن، زندگی، آزادی» عنصر مردم را برای حکومتِ استبدادی دوباره معنا کرده، معنایی که وحشت را بر حکومت دینی تحمیل کرده است.

مردمی که از کوردستان تا سیستان و بلوچستان و از تهران تا آذربایجان و خوزستان کنار هم ایستادند و در چندصدایی وحدت‌آمیز بنیان استبداد را نشانه گرفتند.

در دومین سالگرد جنبش «ژن ژیان آزادی» بار دیگر عزم خود را برای اجرای دموکراسی، آزادی و برابری و شکست استبداد تئوکراتیک ابراز می‌کنیم.

امروز صدای ما حتی قوی‌تر است، ما عزم خود را تقویت می‌کنیم.

از نهادهای بین‌المللی و مردم جهان می‌خواهم که تنها ناظر نباشند، بلکه در فعالیت‌ها مشارکت داشته باشند. من از سازمان ملل می‌خواهم که سکوت خود را در برابر ظلم و تبعیض حکومت مستبد و دین‌سالار علیه زنان بشکند، به بی‌عملی پایان دهد و تبعیض جنسیتی را جرم تلقی کند. رهایی زنان از چنبره ستم و تبعیض، قدرت‌بخشی به نیروی پیش‌برنده صلح و دموکراسی است.»