نرگس محمدی خواستار حضور نماینده پزشکی قانونی در زندان اوین شد

نرگس محمدی یکی از زنان زندانی در بند زنان زندان اوین که همراه با هم‌بندی‌هایش از جمله وریشه مرادی در جریان یورش گارد زندان به اقدام اعتراضی‌شان مجروح و آسیب دیده بودند در نامه به ریاست زندان اوین خواهان حضور نماینده پزشکی قانونی در زندان اوین شده است.

بر پایه اظهارات خانواده نرگس محمدی، کنشگر حقوق بشر زندانی در زندان اوین گفته شده است که نرگس محمدی در نامه‌ای به ریاست زندان اوین خواسته تا «نماینده پزشکی قانونی جهت ثبت آثار ضرب و جرح و کبودی» که اخیرا بر اثر برخورد خشن مأموران زندان ایجاد شده است، در زندان حاضر شود.

همسر نرگس محمدی و دو فرزندش که در خارج از کشور بسر می‌برند، با انتشار بیانیه‌ای خبر دادند که از طریق هم‌بندی‌های نرگس محمدی با خبر شده‌اند که او روز جمعه در نامه‌ای کتبی همچنین از ریاست زندان درخواست کرده که به او اجازه دهند با وکیلش ملاقات داشته باشد.

در این بیانیه تاکید شده که تلفن کنشگر حقوق بشر، نرگس محمدی از هشتم آذر ۱۴۰۲ تا کنون قطع است و خواهر و برادر او در ایران امکان صحبت تلفنی با او را ندارند.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی، از ۱۰ ماه پیش ارتباط نرگس محمدی با خانواده‌اش در فرانسه را نیز قطع کرده‌اند.

در جریان یورش گارد زندان به تجمع اعتراضی علیه اعدام در بند زنان زندان اوین، نرگس محمدی و چند تن دیگر از جمله وریشه مرادی نیز آسیب دیده و مجروح شدند.

اعتراضات به احکام اعدام در داخل و خارج از کشور در چارچوب کمپین «نه به اعدام، بله به آزادی» همچنان ادامه دارد.