پخشان عزیزی از حق تماس و ملاقات محروم شده است

مشخص شد که پخشان عزیزی، کنشگر زن کورد از دو هفته پیش از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم شده است.

نقض حقوق در زندان‌های دولت ایران بدون وقفه ادامه دارند. چنانچه تقریبا روزی نیست که در این رابطه اخباری گزارش نشود.

به گفته شبکه حقوق بشر کوردستان پخشان عزیزی، کنشگر زن کورد که با اتهام «بغی» در زندان اوین تهران به سر می‌برد از دو هفته پیش از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم شده است.

بنا به گزارش همین شبکه، این زندانی سیاسی از تاریخ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ با دستور شورای انضباطی زندان از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم شده است. این تصمیم پس از صدور به او ابلاغ شده، اما هیچ توضیحی در مورد علت و مدت این محرومیت به وی داده نشده است.

شایان ذکر است که پخشان عزیزی، اهل مهاباد و فارغ‌التحصیل مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. چند تن از اعضای خانواده او نیز همزمان بازداشت و پس از چند روز بازجویی آزاد شدند.

او در دوران بازداشت از حق ملاقات با خانواده و داشتن وکیل محروم بود و برای اخذ اعترافات اجباری تحت فشار و شکنجه قرار داشت. وی در تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۲ از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

دو جلسه دادگاه این کنشگر زن کورد در تاریخ ۸ و ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، به اتهام «بغی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

تفیهم اتهام «بغی» به این زندانی سیاسی و برگزاری دو جلسه دادگاه به همین اتهام، سبب افزایش نگرانی‌ها در خصوص خطر صدور حکم سنگین برای وی شده است.

لازم به ذکر است که وضعیت بلاتکلیفی وریشه مرادی نیز همچنان ادامه دارد.

نیز روز گذشته اعلام شد که مطلب احمدیان، زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت حال با مخالفت‌های دادستانی از رسیدگی پزشکی و اعزام به مرخصی استعلاجی محروم شده است.