رخ دادن دست کم ۴۰ آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان سنه طی ۳ ماه

طی سه ماه نخست سال جاری دست کم ۴۰ آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان سنه رخ داده است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سنه طی سه ماه اول سال جاری دست کم ۴۰ آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داده و دست کم ۳۱۹ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان در آتش سوخته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سنه در این رابطه گفت شهرستان بانه با ۱۰ فقره آتش سوزی جنگل با مساحت ۱۴.۱ هکتار و ۲ فقره آتش‌سوزی مرتع با مساحت ۱.۵ هکتار بیشترین تعداد آتش‌سوزی و شهرستان مریوان با ۵ فقره آتش‌سوزی به مساحت ۹۳.۱ هکتار بیشترین مساحت آتش‌سوزی را داشته است.

به دلیل حجم زیاد گیاهان خشک و همچنین گرمای شدید پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده تعداد و مساحت آتش‌سوزی‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع روژهلات کوردستان به دلایل مختلفی همچون بی‌توجهی گردشگران و خاموش نکردن کامل آتش، دور انداختن بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی و ته سیگار در طبیعت، زغال گیری توسط افراد سودجو، ایجاد آتش‌سوزی عمدی توسط برخی افراد سودجو در جهت ایجاد باغ و زمین کشاورزی، توپ باران جنگل‌ها و مراتع توسط نیروهای نظامی به بهانه‌های مختلف همچون مانور نظامی، آتش‌زدن عمدی جنگل‌ها و مراتع توسط مزدوران حکومتی با دلایل امنیتی و... ایجاد می‌شود.