تصویر

سنور گَلاویژ: قیام ژن ژیان آزادی راه رهایی است

سنور گلاویژ عضو شورای اجرایی کژار اظهار داشت که قیام ژن، ژیان، آزادی راه رهایی برای زنان است.

ارزیابی‌های سنور گلاویژ در رابطه با قیام ژن، ژیان، آزادی

سنور گلاویژ، عضو شورای اجرایی جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) با شبکه تلویزیونی زن (JIN TV-ژن تی‌وی) در مورد قیام ژن، ژیان، آزادی که پس از قتل ژینا امینی در روژهلات کوردستان و ایران در سال ۲۰۲۲ آغاز شد، صحبت کرد.

سنور گلاویژ گفت که دولت ایران مردم را مسئول بحران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود می‌داند و به همین دلیل انواع حملات را انجام می‌دهد. وی با بیان اینکه مانع از مشارکت جامعه به ویژه زنان در زندگی می‌شود و زنان را از عرصه‌های اجتماعی، زندگی و سیاسی منزوی می‌کند.

سنور گلاویژ در حالی که هدف دولت ایران را منزوی کردن زنان دانست، وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئله زنان به یک گره کور تبدیل شده است، گفت: «از یک سو با تمام توان به جامعه حمله می‌کند و از سوی دیگر زنان به مبارزه با آن ادامه می‌دهند.»

سنور گلاویژ با اشاره به اینکه امید برون‌رفت از بحران اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که ۴۰ سال است برای زنان ادامه دارد، قیام «ژن، ژیان، آزادی» است و به همین دلیل زنان در این قیام مشارکتی بسیار قوی نشان دادند.

سنور گلاویژ همچنین اظهار داشت که دولت ایران برای اینکه کسانی را که صدای خود را علیه ظلم بلند می‌کنند سرکوب کند، سال‌هاست سعی در سرکوب، رعب و خاموش کردن صدای مخالفان با برچسب تحریک‌آمیز و خرابکار دارد تا آنها را از بین ببرد.

سنور گلاویژ با بیان اینکه: «همچنین دین بزرگترین سلاحی است که رژیم برای جامعه استفاده می‌کند.» تاکید کرد که دولت با گفتن «ضد دین» است، حق محاکمه همه گونه مسائل را می‌داند به خودش می‌دهد.

«صدای آزادی را در همه جا به گوش خواهیم رساند»

سنور گلاویژ با بیان اینکه «رژیم ایران همواره از چوبه دار به عنوان ابزاری اساسی برای سرکوب صدای بلند آزادی مقاومت‌کنندگان و مخالفان استفاده کرده است»، خاطرنشان کرد که تنها با نگاهی به تاریخ یا امروز، مشخص می‌شود که جامعه در مقابل این فشارها نترسیده است.

سنور گلاویژ با یادآوری اینکه کژار و پژاک کمپین «نه به اعدام، آری به زندگی آزاد» را علیه ظلم و اعدام‌های روزافزون در سال‌های اخیر راه‌اندازی کردند، گفت: «با این کمپین قصد دارند صدای بلند آزادی را در همه جا به گوش برسانند و مبارزه را به سطح توده‌های بزرگتر گسترش دهند.»

سنور گلاویژ با بیان اینکه علیرغم همه ظلم‌ها و هجمه‌ها، جامعه تحت رهبری زنان هرگز دست از مبارزه برنداشته است، گفت: «همانطور که رهبر آپو گفت، این قرن قرن آزادی زنان خواهد بود. بزرگترین نشانه و اثبات این امر نیز قیام ژن، ژیان، آزادی است که در روژهلات تجربه می‌شود.»