تصویر

تداوم آتش‌سوزی جنگل‌ها در روژهلات کوردستان

جنگل‌های اطراف شهر سه‌لاسی باوه‌جانی سه روز پیش دچار حریق شد. گمان می‌رود که این آتش‌سوزی بطور عمد صورت گرفته است.

با رسیدن فصل تابستان علاوه بر بی‌توجهی برخی از افراد در جامعه، نیروهای دولت ایران و مزدورانش که با دیدگاهی امنیتی به طبیعت سرسبز و زیبای زاگروس در روژهلات کوردستان می‌نگرند،‌ بطور عمد به آتش می‌کشند. هفته گذشته جنگل‌های مناطق جوانرو و پاوه طعمه حریق شد که نزدیک به یک هفته ادامه داشت. به گفته‌ی اهالی منطقه این آتش‌سوزی‌ها اکثرا از سوی نیروهای دولت ایران و مزدورانش بصورت عمدی انجام می‌شوند. بنا به گزارش‌های منتشر شده دست‌کم ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه جوانرو خاکستر شد، میزان آسیب در دیگر مناطق مشخص نشده است.

بنا به گزارشی که به دست خبرگزاری ما رسیده، ۳ روز پیش در جنگل‌های حومه روستای سوره (ده سور) از توابع ثلاث باوه‌جانی آتش‌سوزی رخ داد.

در حالیکه نیروهای دولت ایران هیچ اقدامی برای مهار آتش‌سوزی انجام نداد، جوانان اکولوژیست همراه با اهالی همان روستا با استفاده از امکانات محدودی که داشتند توانستند آتش‌سوزی را مهار کنند.

همچنین گزارش شد که ساعاتی پیش، بعد از سه روز، بار دیگر آتش مهار شده شعله‌ور شده است و جنگل‌ها در حال سوختن است.

طبق اطلاعاتی که از اهالی منطقه به دست رسیده، گمان می‌رود که این آتش‌سوزی بصورت عمدی از سوی نیروهای دولت ایران و مزدورانش صورت گرفته است.

کمیته‌ی اکولوژی کودار هفته‌ی گذشته در رابطه با آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها در روژهلات کوردستان، از مردم و سازمان‌های اکولوژیستی خواسته بود که در برابر این وقایع فاجعه‌بار خودسازماندهی را مبنا قرار داده و گسترش دهند.