زخمی شدن ۵ کولبر در بانه

گزارش‌ها حاکی از زخمی شدن ۵ کولبر در منطقه مرزی هه‌نگه‌ژال شهرستان بانه بر اثر تیراندازی نیروهای دولت ایران به سوی گروهی از کولبران است.

قتل‌عام و زخمی کردن کولبر و کاسبکاران از سوی نیروهای دولت ایران در روژهلات کوردستان بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش کولبرنیوز، امروز نیروهای دولت ایران در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال از توابع شهرستان بانه روژهلات کوردستان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دست‌کم پنج کولبر به شدت زخمی شدند. هویت یکی از این کولبران «کمال (فامیلی نامشخص)» گزارش شده است و هویت دیگر کولبران زخمی در دست بررسی است.

کولبرنیوز همچنین پیشتر در گزارشی هویت یکی دیگر از این کولبران را «رزگار خلکانی» فرزند علی، اهل شهرستان سردشت، متاهل و دارای یک فرزند عنوان کرده بود.

بر اساس آمار کولبرنیوز از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.