آغاز کنش‌های ۸ مارس در سلیمانیه

کمیته سازماندهی ۸ مارس اعلام کرد که فعالیت‌های خود را در روز جهانی زنان تلاشگر به پیشاهنگ انقلابی، زلال زاگرس که توسط دولت ترکیه به قتل رسیده است تقدیم کرده‌اند و گفتند که از فردا در محل قتل وی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کمیته سازماندهی ۸ مارس در سلیمانیه بیانیه‌ای را در رابطه با ۸ مارس به عنوان روز جهانی زنان تلاشگر صادر کرد. متن بیانیه توسط شیما نبیل عضو کمیته تدارکات ۸ مارس قرائت شد.

نبیل با بیان اینکه ۸ مارس یک روز نمادین در مبارزه زنان علیه ظلم، دیکتاتوری و حاکمیت مردسالار است، گفت: « حکومت می‌خواهد مبارزه زنان را از بین ببرد، اما مبارزه زنان برای آزادی روز به روز بیشتر می‌شود.»

نبیل اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود را در سال جاری به روح زلال زاگرس (فریال سلیمان) که در ۱۸ ژانویه در اثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به کرکوک به شهادت رسید تقدیم کرده‌اند و گفت: «فردا شروع می‌کنیم. فعالیت‌های ما در ۸ مارس از محل شهادت شهید فریال سلیمان آغاز می‌شود.»

نبیل تصریح کرد:«به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن تلاشگر، نشست‌ها و سمینارهایی در سلیمانیه در چارچوب فلسفه «ژن ژیان آزادی» و در برخی شهرها نمایشگاه‌های عکس که فرهنگ کوردها و زنان را توصیف می‌کند، برگزار می‌شود. نبیل گفت که از آرامستان زنان گمنام و موسسات زنان بازدید خواهند کرد.

نبیل در پایان گفت: «کنسرتی با حضور بسیاری از زنان هنرمند برگزار می‌شود. همچنین در ۸ مارس راهپیمایی انجام می‌گیرد.»