در اِلیح یاد زنانی که به دست دولت ترکیه به قتل رسیده‌اند، گرامی داشته شد

در اِلیح یاد ۶ زن کورد انقلابی که به دست دولت ترکیه در پاریس و اسلوپی‌ ترور شده بودند، گرامی داشته شدند.

یاد سکینه جانسز (سارا)، فیدان دوگان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) که در ۹ ژانویه‌ ۲۰۱۳ در پاریس و سویر‌ دمیر، فاطمه اویار و پاکیزه نایر‌ که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در منطقه‌ی سلوپی‌ قتل‌عام شده بودند، گرامی داشته شدند. این مراسم یادبود توسط حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) برگزار شد و زنان زیادی در این مراسم شرکت کردند.

مهدیه دمیر ریاست مشترک د‌ب‌پ، شعبه‌ی اِلیح در مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: «در دست ما روشنی وجود دارد که تاریکی را روشن می‌کند، رفقایی داریم که تاریکی را روشن می‌کنند. قول می‌دهیم‌ در مقابل ستم ایستادگی کنیم.»

مهدیه در پایان سخنانش گفت: «ما بار دیگر، تکرار می‌کنیم علیه این سیاست کثیف و پلید که سعی می‌کند این قتل‌عام‌ها را پنهان نماید به مبارزه ادامه می‌دهیم‌. ذهنیت قاتل و دشمن زنان را محکوم می‌کنیم.»

‘از زنان می‌ترسند، به مقاومت ادامه می‌دهیم‌’

زینب اودونچی نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی اعلام کرد، زمانی که صحبت از صلح بود، قتل‌عام‌ صورت گرفت، در ادامه گفت: «پس از انجام قتل‌عام در پاریس، در کوردستان ممنوعیت تردد اعلام شد و در کوچه‌ها قتل‌عام صورت گرفت. دولتی که در پاریس به صلح شلیک کرد، به زنان حمله کرد زیرا از آن‌ها می‌ترسد. از مبارزات زنان می‌ترسند. علیه تمامی حملات مقاومت می‌کنیم.»

این فعالیت با شعار «ژن، ژیان، آزادی» پایان یافت.