در پاریس کنفرانس مبارزه علیه جنسیت‌گرایی برگزار شد

در پاریس کنفرانسی تحت عنوان «مبارزه علیه جنسیت‌گرایی» براگزار شد و در آن تصمیمات رادیکالی برای جلوگیری از جنسیت‌گرایی در تمامی عرصه‌های زندگی اتخاذ شد.

در پاریس پایتخت فرانسه توسط جنبش زنان کورد در فرانسه (ت‌ژ‌ک-ف) تحت عنوان «مبارزه علیه جنسیت‌گرایی» کنفرانسی براگزار شد.

نجیبه قرداغی، یاسمین عدنان اعضای آکادمی ژنئولوژی، گونول کایا عضو جنبش زنان کورد در اروپا در این کنفرانس شرکت داشتند و در شخصیت اوین گویی یاد تمامی زنان مقاومت کننده گرامی داشته شد.

این کنفرانس در سه بخش انجام شد و در آن تاکید شد که گفته‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که گفته است «بدون آزادی زن، جامعه آزاد نخواهد شد»، مبنای مبارزات زنان کورد آزاد و هدف و استراتژی اصلی زنان است.

همچنین تاکید شد که لازم است زنان زیر چتر ژنئولوژی جمع شوند و مبارزات مشترک علیه سیستم دولت-ملت انجام دهند که براساس پدرسالاری تأسیس شده است.

در جمع‌بندی این کنفرانس چند تصمیم مهم اتخاذ شدند که به شرح زیر می‌باشد:

- تاکید شده است که باید در برابر جنسیت‌گرایی اجتماعی، دیدگاه زن آزاد در تمامی فعالیت‌ها بر اساس فلسفه‌ی رهبر آپو و ایدئولوژی آزادی زنان مورد توجه قرار گیرد. همان‌طور که رهبر آپو تاکید کرده است که باید «سیستم ما بر اساس خدمت به همان زندگی آزاد بنا کنیم و براساس زن آزاد و مرد آزاد و روابط آزاد زندگی کنیم، باید همگان بر اساس پارادایم رهبری در آموزش فردی و جمعی شرکت نماییم.

- برای این‌که فرهنگ همزیستی آزاد حاصل شود، لازم است از مدرنیته‌ی سرمایه‌داری یا مدل سنتی مرد فئودال و زن کلاسیک گذر کنیم و هویت زن آزاد که به انقلاب زنان گره خورده است در جامعه ایجاد شود.

- مهم‌ترین ویژگی سیستم کنفدرالی دمکراتیک ما این است که سیستم نمایندگی برابر و ریاست مشترک دارد. در برابر درک و رویکردهایی که تشکیلات را به عنوان یک فرم می‌بینند، اراده‌ی رؤسای مشترک را نادیده می‌گیرند و فقط به عنوان مجری به آن می‌نگرند، لازم است مبارزات فعالانه صورت بگیرد.

- بر اساس معیارهای ایدئولوژی رهایی زن، باید مبارزات فعال و قوی صورت بگیرد.

- با آگاهی از این که «مبانی آزادی بر اساس پارادایم دمکراتیک، اکولوژیکی و آزادی زنان سازماندهی شده است»، مبارزه جنسیتی با معیارها و دیدگاه‌های سنتی موجود در هر زمینه باید قویاً انجام شود.

- علیه درک و رویکردهایی که تحقیقات زنان را ضروری نمی‌دانند ، به این معنا که همیشه سعی می‌کنند آن‌ها را تحت سلطه‌ی خود قرار دهند و نتایج منفی برای تحقیقات زنان قائل هستند، باید فعالانه مبارزه کرد.

- در برابر جنسیت‌گرایی که در میدان‌های مبارزه پیش می‌آید، در هر زمینه‌ای و علیه مواضع پدرسالارانه و سنت‌گرایانه و استبدادی مبارزه‌ی جنسیتی رادیکال و فعالانه انجام شود.

- مبارزه‌ی فعال علیه زبان جنسیت‌گرایانه و مردانه در زندگی اجتماعی.

- خشونت مردان که در نتیجه مهاجرت، تخریب‌های اکولوژی و بحران‌های اجتماعی و همچنین ویرانی‌های ناشی از حملات دین‌گرایانه و جنسیت‌گرایاته علیه جامعه رخ می‌دهد، باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راه‌حل‌های آن مشخص شود.

- یک سیاست اجتماعی-فرهنگی و تحول آفرین انتشاراتی که قویا مشکلات اجتماعی را در رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارد، راه را به جامعه نشان می‌دهد، اراده‌ی راه‌حل را نشان می‌دهد و مبارزه با جنسیت‌گرایی را در الویت‌ خود قرار می‌دهد.

مبارزات فرهنگی و هنری که نقش تعیین کننده‌ای در مبارزه با جنسیت‌گرایی دارند، باید با هدف زیبایی شناسی زنان، تغییر رابطه و سبک زندگی زن و مرد، نشان دادن اخلاق آزاد، انجام شود.»