ک‌ب‌د‌ه: بیایید ۸ مارس را موضعی قوی در برابر دولت مردانه قرار دهیم

جنبش انقلابی متحد زنان (ک‌ب‌د‌ه) گفت: «بیایید ۸ مارس را به موضعی قوی تبدیل کنیم که در آن مبارزه زنان متحدمان را بالا ببریم و دولت مردانه را پاسخگو کنیم.»

در بیانیه مکتوب شورای کل ک‌ب‌د‌ه آمده است: «زنان و هویت‌های جنسی ستمدیده در سراسر جهان به ویژه در ترکیه و باکور کوردستان تحت حملات شدید سرمایه‌داری مردسالار خود را برای هشتم مارس آماده می‌کنند.»

در این بیانیه آمده است:

«دولت فاشیست ترکیه تحت سلطه مردانه همچنان به اجرای مستمر دستور «ابتدا زنان را هدف قرار دهید» که توسط کشورهای امپریالیست اروپایی به واحدهایی که تحت عنوان «مبارزه با تروریسم» تأسیس کرده‌اند، ادامه می‌دهد.

به ویژه در مناطق باکور، باشور و روژاوای کوردستان، با حملات به رهبران جنبش زنان کورد، زنان انقلابی دستگیر یا به قتل می‌رسند.

یاد زنان شهید گرامی داشته شد

هر روز حمله‌ی جدیدی به حملات علیه انقلاب زنان روژاوا که با تلاش و فداکاری بسیار تحت رهبری زنان ایجاد شد، اضافه می‌شود. زنان پیشگام به ویژه در این حملات هدف قرار می‌گیرند. اخیراً فرماندهان ی‌پ‌ژ، فاطمه ساکان (سُرخین روژهلات) و امینه سید احمد (آزادی دِریک) در حمله دولت فاشیست ترکیه به ساختمان فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه جاودانه شدند.

همچنین رفیق بیشنگ بروسک از اعضای هماهنگی جمعیت زنان جوان و کمیته جوانان پ‌ک‌ک و رفیق سارا هوگر روحا عضو اجرایی جمعیت زنان جوان که در مقاومت تاریخی که مناطق حفاظتی مدیا را برای دولت فاشیست ترکیه تنگ کرد و با عملیاتشان که نفسشان را بند آورد شرکت کردند، در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در حملات هوایی دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه جاودانه شدند. ضمن اینکه یاد و خاطره رفقای جاودانه خود را با احترام فراوان گرامی می‌داریم، بار دیگر تاکید می‌کنیم که شاهد این هستیم که چگونه رفقای زن جاودانه ما، با شجاعت و فداکاری بسیار، در برابر انواع شرارت‌هایی که دولت فاشیست و مردانه ترکیه انجام داده یا می‌خواهد انجام دهد، سخت مبارزه می‌کنند و قول اینکه ما با آنها در مسیر آنها گام خواهیم برداشت را دوباره می‌دهیم.

در حالی که زنان و هویت‌های جنسی تحت ستم در ترکیه و باکور کوردستان به فعالیت‌های خود برای ۸ مارس و انتخابات محلی بدون کاهش سرعت ادامه می‌دهند، بازداشت، دستگیری، آزار و اذیت جنسی و حملات شکنجه ائتلاف زن‌ستیز و فاشیست آک‌پ- م‌ه‌پ علیه زنان انقلابی و سیاستمداران در حال افزایش است. می‌خواهند از فعالیت‌های انقلابی جلوگیری شود. نتیجه‌ای که می‌توانیم از تهاجمی شدن دشمن بگیریم باید از یک سو این باشد که در مسیر درستی هستیم و از سوی دیگر تلاش برای خنثی کردن این حملات را افزایش دهیم. زیرا زنانی که به قتل رسیده‌اند، زنانی که هر روز مورد خشونت، آزار و اذیت و تجاوز قرار می‌گیرند، زنان کارگر و زحمتکشی که در معرض انواع استثمارهای کارگری قرار می‌گیرند و هویت های جنسی ستمدیده‌ای که وجودشان انکار می‌شود، از ما انتظار دارند. این واقعیت که حداقل ۳ زن در هر روز به قتل می‌رسند اکنون به تعداد بیشتری بیان می‌شود. ۸ زن در یک روز به قتل می‌رسند!

در حالی که ائتلاف فاشیست آک‌پ- م‌ه‌پ تلاش می‌کند تا با کمک دولت زنان انقلابی را نابود کند، این کار را از طریق "مردان نزدیک به آنها" علیه تمام توده‌های زن انجام می‌دهد. خشونت، تجاوز جنسی و قتل علیه زنان و هویت‌های جنسی ستمدیده از حمایت قانونی در دادگاه‌های دولتی مردانه برخوردار است. زنانی که دفاع ذاتی انجام می‌دهند مجازات‌های سنگینی دارند. با سیاست‌های «خانواده مقدس»شان، هدف آن انحلال و زندانی کردن زنان و هویت‌های جنسی تحت ستم در آن خانواده است.

"دشمن ما مشترک است، پس مبارزه ما باید مشترک باشد"

مبارزه متحد زنان از متحد ساختن و ترکیب مبارزه برای زنانی که توسط "مردان نزدیک به آنها" به قتل می‌رسند و مبارزه علیه حملات مردانه دولت به زنان میهن‌دوست، انقلابی، سوسیالیست و کمونیست که در کوه‌ها، زندان‌ها و در همه مناطق مبارزه می‌کنند، می‌گذرد. دشمن ما مشترک است پس مبارزه ما هم باید مشترک باشد.

همانطور که ما یک بار دیگر یاد رفقای زن جاودانه خود را گرامی می‌داریم، بیایید ۸ مارس را به موضعی قوی تبدیل کنیم که در آن مبارزه زنان متحدمان را بالا ببریم و دولت مردانه را که تلاش می کند زندگی ما را به جهنم تبدیل کند پاسخگو کنیم.»