پاژک: انقلاب زنان را با جوانان پیشاهنگی خواهیم کرد

پاژک از شهیدان بشنگ بروسک و سارا هوگر رحا یاد کرد و گفت: «با پیشاهنگی جوانان به انقلاب زنان دست خواهیم یافت و آزادی اجتماعی خود را تضمین خواهیم کرد.»

شورای هماهنگی پاژک گفت: «یاد پیشاهنگان بزرگ جنبش جوانان آپویی خود بشنگ بروسک و سارا هوگر رحا را گرامی می‌داریم و از همه شهدای انقلاب خود با احترام یاد می‌کنیم.»

رفیق بشنگ مشعل انقلاب را در صفوف مقدم به دست گرفت

پاژک با بیان اینکه بشنگ، آزادی‌خواهی خود را با جنبش جوانان انقلابی آغاز کرد و با جنبش آپویی ادامه داد، همیشه مشعل انقلاب را در صفوف اول در دست داشت، گفت: «او یک مبارز پیشرو برگزیده بود، او بر علیه همسان سازی، اشغالگری و استثمار به اراده آزادی و نوید پیروزی جوانان کوردستان تبدیل شد. او با این باور، حد و مرز ظلم را نمی‌شناخت، در هر منطقه از کوردستان، در شهرها، کوه‌ها، با اشتیاق و عزم راسخ کارهای انقلابی را انجام داد. فلسفه رهبر آپو را به جوانان کوردستان رساند و درک آزادی زنان را گسترش داد.به طور کلی جوانان کوردستان به ویژه زنان جوان را سازماندهی کرده و آموزش داد و آنها را وارد فعالیت‌ها کرد. در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت- ملت و نظام سرمایه‌داری برای انحطاط جوانان، بی‌اراده کردن و مهاجرت جوانان، به زبان و عمل انقلاب تبدیل شد. در برابر حملات علیه انقلاب، رهایی جوانان کوردستان را در انقلاب دید و مبارزاتی بی‌وقفه انجام داد و بسیار تلاش نمود. او پیشاهنگ زنان، جوانان و خلق‌ها شد. رفیق بشنگ با روحیه عالی، با تلاش و رنج بسیار، علاوه بر مبارزاتش در جنبش جوانان انقلابی، نقش و رسالت مهمی نیز در جنبش زنان کوردستان داشت. او با درک عمیق خود از پاژک، حزب ما را با روش زنانه پاژک رهبری کرد. او نقش محوری در توسعه و اجرای جنبش انقلابی زنان جوان داشت. انقلاب و رفقایش را خیلی دوست داشت. او سیل شور و شوق بود، نماد ایمان بود، قدرت حل و فصل بود. برای درک رهبر آپو و اجرای ایده‌هایش بسیار تلاش کرد. رفیق ما بشنگ با وجود سن کمی که داشت از آن دسته افرادی بود که بسیار خوب درک می‌کرد.»

اشتیاق سارا برای گریلایی، وصیتی برای جوانان کوردستان است

در ادامه بیانیه شورای هماهنگی پاژک آمده است: «رفیق سارا هوگر رحا که با ذات میهن‌دوستی ریحا رشد کرده است، در رکاب سکینه جانسزها به مبارزه پیوست و تا آخرین نفس به وظایف مبارزاتی خود عمل کرد. روح جوانی خود را در همه جا نشان داد، صدها دوست خود را در خط رهبر آپو تربیت کرد، با تواضع همراهی کرد، با سخت کوشی خود مشارکتی پیشرو داشت. رفیق سارا مانند رفیق بشنگ همیشه می‌خواست به عنوان یک گریلای آزادی به انقلاب بپیوندد. بزرگترین هدف او مبارزه برای آزادی به عنوان یک گریلا در تمام کوه‌های کوردستان بویژه باکور بود. شور گریلایی او مانند رفیقش بشنگ وصیتی بر جوانان کوردستان است. وعده جوانان برای تحقق عهد رفقای شهیدمان بیرون راندن شبکه جاسوسی دشمن از کوردستان، افزایش مبارزه با فاشیسم و ​​به راه انداختن جنگ انقلابی خلق است.

روشن است که با پیشاهنگی جوانان به انقلاب زنان دست خواهیم یافت و آزادی اجتماعی خود را تضمین خواهیم کرد. بر این اساس از همه جوانان کوردستان می‌خواهیم با تقویت صفوف انقلاب بر اساس انتقام بشنگ و ساراها، به استقبال ۸ مارس، نوروز، کارزار «آزادی رهبر آپو، راه حلی برای مسئله کوردستان» بروند.