پاژک: باید تمامی زنان در عرصه‌‌های ۸ مارس بخروشند

شورای هماهنگی پاژک روز ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش را تبریک گفت و تمام زنان را فراخواند که هر روز را با عصیان ۸ مارس پیشوازی کرده و به عرصه‌های ۸ مارس بخروشند.

شورای هماهنگی حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) در رابطه با ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش در سایت رسمی خود بیانیه‌ابه مکتوب منتشر نمود.

پاژک در بیانیه خود چنین گفت: «در نمود شخصیتی کلارا زتکین، رزا لوکزامبورگ، الکساندرا کولونتانی، لیلا قاسم، سکینه جانسز، زینب کناجی، سما یوجه کسانیکه ۸ مارس را آفریدند و بمانند پیرو آنان دلال آمد، بریوان زیلان، دلال پازارجیک، لیلا سُرخین، گلچیا گابار، شیرین علم هولی، شیلان کوبانی، زیلان قونیه، لیلا وان، ریحان عامودە، بشنگ بروسک، سارا هوگر و رفیق زلال حسکه که در تاریخ ۱۸ ژانویه در کرکوک در نتیجه‌ی حمله‌ی ناجوانمردانه شهید گشت، یاد تمامی شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم. در نمود شخصیتی رفیق سارا تولهلدان و روکن زلال که در کوهستان‌های کوردستان برای مبارزه‌ی آزادی زنان در خط مشی فدائیانه پیشاهنگی نمودند دربرابر یاد و خاطره‌ی این رفقای گریلای شهید سر تعظیم فرود می‌آوریم.

باور، جسارت و عزمی که رفقای ما با انقلاب زن، رعشه بر اندام سیستم جهانی کاپیتالیستی می‌اندازد برای همیشه به دانایی ۸ مارس ما مبدل خواهد شد. در هر جا نفسی وجود داشته باشد، به‌مثابه‌ی اراده و روح مبارزه زیسته خواهد شد. این بمانند سنگر مقاومت و دفاعی ذاتی بزرگ شده و میراث آن تبدیل به راهنمایی خواهد شد که راه ما را روشنی خواهد بخشید.»

شورای هماهنگی پاژک اینگونه ادامه داد:

«ما رفقای يژا-استار که مشعل انقلاب آزادی زن هستند، فرمانده و اعضای ارزشمند نیروهای ه‌پ‌ژ و ی‌پ‌ژ و ی‌ژش که به عنوان یگان‌های آزادی دفاع ذاتی زنان مبارزه می‌کنند، مقاومتگران زندان‌ها که برای پیروزی اراده در اسارتند، مادران دردمند که دل خود را با تحصن برای عدالت مبدل به کنش نمودند و پیرو آثار مقدس‌اند، تمامی زنان که در کوردستان، خاورمیانه و در هر کجای جهان با اراده‌ی ۸ مارس قیام می‌کنند و با اشتیاق مبارزه را سازماندهی می‌کنند، درود می‌فرستیم و با شور و اشتیاق انقلاب ما ۸ مارس را به آنان تبریک عرض می‌نماییم.

سیستم مردسلطه‌گر با نگرش جنسیت‌گرایی عمق یافته با حاکمیت خطرناک خود در برابر زن و جامعه بزرگترین جنگ را ایجاد کرده است. جنگ جهانی سوم که سرکردگی آن را آمریکا، انگلیس و روسیه بر عهده دارند و با مارکت دولت-ملت‌های محافظه کار منطقه‌ در سطوح محلی-منطقه‌ای-فرامنطقه‌ای با تمام سرعت قصد پخش نمودن آن را دارد. چیزی که کوردستان، فلسطین، افغانستان، ایران، ترکیه، عراق، سوریه، اکراین، ارمنستان، در جغرافیای ما و جهان روی می‌دهد در حدی وحشتناک می‌باشد. تفکر مرد سلطه‌گر که بجز سودمندی سرمایه، نیروی هژمون و اقتدار خود به چیز دیگری نمی‌اندیشد، قبل از اینکه جهان را نابود کند، باید در آن مداخله کرد. در این تابلوی وحشی سیستم جهانی کاپیتالیست در برهه‌ی زیرورو شدن با جنگ قتل‌عام و نابودی اکولوژیک، فقر، پناهندگی و بازهم با قتل عام زنان که دیگر روزانه عملی می‌شود و تجاوز سیستماتیک افزایش می‌یابد، در چنین اوضاعی مبارزه‌ی ما زنان دارای نقشی تاریخی است.

ما به عنوان زنان می‌توانیم سرنوشتی را که سیستم مردسالار برای زنان و خلق‌های ستمدیده تعیین کرده را خراب نموده در تغییر دادن سرنوشت نقشی تعیین‌کننده داشته باشیم. بدین معنا رهنمود ۸ مارس ۲۰۲۴ در واقعیت جنگ جهانی سوم وظایف و معنای نوین بار کرده است. استراتژی و تاکتیک جنبش‌های زنان و مبارزه اجتماعی دارای اهمیتی حیاتی می‌باشد. برضد جنگی که برای از نو طراحی کردن سیستم کاپیتالیست و تقسیم امپریالیسم سوم، ایستار استراتژیک و برنامه‌ی مبارزاتی ما در برابر این موارد عملی نمودن پارادایم راه حل ماست.

یگانه نیرویی که سیستم جهانی را تغییر می‌دهد، زنان‌اند

برای رهایی جنس زن، سیستم نوین جهانی لازم است. در این برهه که جنسیت‌گرایی، دین‌گرایی، ملی‌گرایی دوشادوش یکدیگر حرکت می‌کنند و صدای پای فاشیسم بمانند جنگ و قتل‌عام بیشتر به پیش می‌آید، لازم است زنان حول استراتژی مشترک جمع شوند و بر ضد جنگ جهانی امپریالیسم، مبارزه آزادی جهانی را عملی سازند. یگانه نیرویی که سیستم جهانی را تغییر دهد، زنانند. کنش تمامی نیروهای ضد نظام و جنبش‌های اجتماعی با پیشاهنگی زنان شکل می‌گیرد و رو به رودباری مشترک می‌پیوندند.برای اینکه این رودبار بمانند آبشاری به مثابه‌ی نیروی تغییر به حرکت درآید، زمان مناسبی است. زمانی که ما در آن قرار داریم عصر انقلاب زنان است. نشان از زاییده شدن عصر آزادی زنان است. شرایط اینطور می‌نمایند که انقلاب زن ممکن است. ما می‌توانیم با بنا نهادن سیستم کنفدرال، با تکوین و گسترش یگان‌های مقاومت دفاع ذاتی زنان، با نگرش «ما با یکدیگر نیرومندیم» در سطوح محلی-منطقه‌یی-فرامنطقه‌یی در خط مشی مبارزه و به وسیله‌ی کنش‌هایمان بنای مردسلطه‌گر را متلاشی کرده و با افزایش عرصه‌های آزادی عملی سازیم.

فراخوان ۸ مارس ما به پیروزی رساندن کارزار آزادی برای رهبر آپو است

به اندازه‌ای که پارادایم رهبر آپو در جهان پخش شد به‌مثابه‌ی ظهوری فلسفی-تاریخی-جامعه‌شناسی نوین جهانی خود را نمایاند و با هیجان از این ظهور صیانت به عمل می‌آید. دیده می‌شود که این سطح موجود الهام بخش است. اینکه رهبر آپو زنان را از سیستم مردسالار و انسانیت را از سیستم کاپیتالیسم رهایی بخشد و همچنین برای اینکه سیستم اجتماعی را با ارزش‌های آزادی بار نموده و با مبداهای دمکراتیک نیز زیسته خواهد شد، سرچشمه‌ی الهام است. برعلیه نیروهایی که با توطئه بین‌المللی تبدیل به معمار امرالی شدند لازم است تمامی زنان در کارزار «آزادی برای رهبر آپو» مشارکت نمایند و بخش‌هایی که تاکنون شرکت کرده‌اند نیز به حالتی رادیکال کارزار را به سطحی دیگر انتقال دهند، این فراخوان ۸ مارس ما می‌باشد.

 تمامی کوردستانی‌ها که بمانند فلسطین در زیر تهدید قتل‌عام می‌باشند، دربرابر پیروزی کارزار«آزادی برای رهبر آپو، راه حلی سیاسی برای مسئله کوردستان» مسئولند. پیروزی این کارزار آزادی حیات را به همراه دارد. جنگ جای خود را به صلح و رهیافت می‌دهد. بدین ترتیب کارزار در نمود شخصیتی رهبر آپو برای حیات و آینده‌ی زنان و خلق‌هاست. برضد ظالمان پیروزی این کارزار الزامیست. به مناسبت ۸ مارس باری دیگر به رهبر آپو با علاقه و عشقی بسیار و با احترام درود می‌فرستیم؛ تا زمانیکه نمرود، فرعون و ضحاک‌های امروزی شکست بخورند، ما به عنوان پاژک مصمیم که خط مشي فدائیانه را در جنگ تاریخی خود انجام دهیم به مثابه‌ی نیروی نماینده و عمل‌کنندگان پارادایم رهبر آپو مبتنی بر پارادیم دمکراتیک، اکولوژیک و آزادیخواه‌زنان، هر هزینه‌ای را که لازم باشد را نیز خواهیم داد و یقینا پیروز خواهیم شد. 

پایان کار برای، نتانیاهویی که راه برای کشتار هزاران تن و زنان و کودکان هموار می‌کنند، حاکمیت اردوغان فاشیست که در کوردستان قاتل است و برای فلسطین خود را رهایی بخش نشان می‌دهد و حزب‌های کنترای پ‌دک-هداپار که همکار حاکمیت اردوغانند، آمده است.

 برعلیه سیستم مردسالار که زنان و خلق‌ها را در میان دولت-ملت‌ها تقسیم می‌کند، خشونت مرد-دولت را بیش از پیش اعمال می‌کند و جنسیتگرایی را به سطح یک رژیم رسانده است، در هر سطحی مبارزه نمودن و ایستار موجودیت بخشی ماست. برای همین به عنوان بنیانگذاران ملت دمکراتیک ما جهان خود را با کنفدرالیسم دمکراتیک بنا خواهیم نمود، با دانایی ژنئولوژی آگاه می‌شویم و حیات مشترک و آزاد را توسعه می‌دهیم، انتخابات هم در داخل آن هرگونه راه و روش مبارزات را غنی نماییم، سیستم مردسالار را ازبین می‌بریم و مدیریت ذاتی را بنا می‌نهیم.

ما هر روز را با عصیان ۸ مارس پیشوازی خواهیم کرد

ما اعلام می‌نماییم که در کنار زنان فلسطینی، با زنان افغانی برضد طالبان، در ایران بر علیه رژیم شریعت، در ترکیه برضد رژیم فاشیسم اردوغان مقاومت می‌کنیم. بر ضد حکومت‌های عربی ضد دمکراتیک و سرکوبگر مبارزه‌ی دمکراسی را به پیش خواهیم برد. با هم و دوشادوش یکدیگر برای اینکه در خاورمیانه دمکراسی و آزادی بشکفد با بنانهادن قوی باهمدیگر بودن، باور داریم که ما جغرافیای خود را با تفکر و دست زنان مبدل به بهشت سازیم. به همین مناسبت ما به تمامی زنانی جهان که می‌آفرینند، تولید می‌کنند، و زحمت می‌کشند دوباره درود می‌فرستیم. با زنانی که در کوه‌ها، کوچه‌ها، کارگاه‌ها، در هر عرصه و جایی آن را با رنگ آزادی می‌آمیزند، ما به همراه هم بدین حیات شکل خواهیم بخشید.

 ما دگربار تمامی زنان را فرامی‌خوانیم که هر روز را با عصیان ۸ مارس پیشوازی کنند و به عرصه‌های ۸ مارس بخروشند.»