زنان در وان به مناسبت ۸ مارس بیانیه قرائت کرده و راهپیمایی انجام دادند

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) در چارچوب فعالیت‌ها برای ۸ مارس، روز جهانی زنان تجمعی برگزار کرد.

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) در چارچوب فعالیت‌ها برای ۸ مارس، روز جهانی زنان با شعار «با ژن، ژیان، آزادی به سوی ۸ مارس» فعالیتی را برگزار کرد، گلشن کورت ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) این منطقه و چندین زن دیگر با پوشیدن لباس ملی خود در این فعالیت شرکت کردند.

گلشن کورت به سخنرانی پرداخت و درخواست کرد تا انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رفع گردد و خواسته‌ی زندانیان اعتصاب غذا کرده پذیرفته شود. در ادامه تاکید کرد که خلق کورد با سیاست آسمیلاسیون و سیاست جنگ ویژه و سیاست مهاجرت مواجه شده است و گفت: «در برابر تمامی این‌ها لازم است خلق کورد در انتخابات از آرای خود حفاظت نماید و بار دیگر در پای صندوق آرا اراده‌ی خود را به نمایش بگذارد.»

شَوین پولات دیگر ریاست مشترک دَم پارتی در منطقه، از زنان وان درخواست کرد تا در «تجمع بزرگ زنان» که به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

سپس راهپیمایی انجام شد و در آن پلاکارد و عکس زنان به قتل رسیده‌ی کورد به نمایش درآمد. در این راهپیمایی شعارهای «زنده باد مقاومت زندان» و ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو سرداده شد.