تصویر

افتتاح نمایشگاه «افکار رنگین» در کلار

در کانون فعالیت‌های جوانان شهرستان کلار از توابع استان سلیمانیه، نمایشگاه هنری جوانان با عنوان «افکار رنگین» افتتاح شد.

نمایشگاه «افکار رنگین»

در کانون فعالیت‌های جوانان کلار که ۲۲ سال است به طور مستمر نمایشگاه‌های هنری افتتاح می‌کند، امسال نمایشگاه جدیدی با مشارکت ۲۵ هنرمند افتتاح شد. در این نمایشگاه ۵۰ تابلو به نمایش گذاشته شد که شامل بسیاری از سبک‌های پرتره و رئالیستی و دیگر سبک‌ها بودند.

«نقاشی من نمایانگر زندگی کارگران است»

اَسرا عدنان در خصوص این نمایشگاه با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت: «من دانشجوی کانون فعالیت‌های جوانان هستم، این آرزوی کودکی من است، سه سال پیش با کمک معلم سردار نوری شروع به یادگیری طراحی در کانون جوانان کردم. و اکنون به صورت آکادمیک یاد گرفته‌ام. تابستان‌ها برای نقاشی و آموزش نقاشی به اینجا می‌آییم.

هر سال در ماه نهم نقاشی‌های خود را در کانون جوانان به نمایش می‌گذاریم. سال‌های قبل سه چهار تابلو نقاشی کرده بودم، اما امسال فقط با یک تابلو شرکت کردم.

این تابلوی نقاشی اثر ونسنت ون گوگ، نقاش هلندی است که نام آن «سیب‌زمینی‌خوار» است که زندگی گروهی از کارگران را نشان می‌دهد که به دلیل فقر، هر روز سیب‌زمینی می‌خورند.»

«نقاشی من درباره یک شاه‌بانوی بابلی است»

سپس سارا قاسم از یادگیری و نقاشی خود صحبت کرد و گفت: «شش سال است که اینجا هستم و با دو تابلو در نمایشگاه شرکت کردم. نقاشی من در مورد یک شاه‌بانوی بابلی است که خواستم برای خودم به شکلی خاص کار کنم.

چه هنر و چه موسیقی، مهم نیست، برای جوانان بسیار مهم این است که توانایی‌های خود را در هر زمینه‌ای از زندگی رشد دهند. مهم این است که توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. این کانون مکان بسیار مناسبی برای اینکه دانشجویان بتوانند توانایی‌های خود را کشف کنند.»