آلبوم جدید هوزان شَمدین در دسترس دوستداران موسیقی قرار گرفت

هوزان شمدین، یکی از نام‌های برجسته موسیقی کوردی، در آلبوم خود با عنوان «Zozanên Me» (ییلاق‌های ما) که توسط ART Records منتشر شده است، شامل ۱۲ آهنگ می‌باشد.

هوزان شمدین با آلبوم جدید خود به نام Zozanên Me در دسترس دوستداران موسیقی قرار گرفت. این آلبوم که توسط ART Records منتشر شده است شامل ۱۲ آهنگ است: «"Memyokê"، "Teştyano"، "Lor Loriyê"، "Serayê"، "Leylê"، "Dimdim e"، "Zozanên Me"، "Remzê"، "Mîran"، "Hespê Begzade"، "Ser Sîpanê" و "Kaniya Hêlê"».

تمامی آهنگ‌ها به جز آهنگ "Zozanên Me" ناشناس هستند و توسط هنرمند هوزان شَمدین گردآوری شده‌اند. مثلا؛ آهنگ «Ser Sîpanê» که مربوط به منطقه جولمرگ است، از فهیمه بَرواری گرفته شده است و «Hespê Begzade» نیز یک آهنگ جولمرگ است و شخص منبع آن گوله دَشتانی است. این هنرمند در این آلبوم آثاری از دنگ‌بِژی مناطق سرحد، بوتان، بهدینان، چارسَنجَق، روژاوا و مِردین را گردآوری کرده است.

آرشیو هوزان شمدین

هوزان شمدین بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۸ به مدت ۲۰ سال برنامه‌های دنگ‌بِژی را فیلمبرداری و یک آرشیو بزرگ ایجاد کرد. این آرشیو به منبع مهمی تبدیل شد که هنرمندان کورد از تجربیات و آثارشان بهره بردند. این بار این هنرمند آرشیو خود را باز کرد و آلبوم "Zozanen Me" را رونمایی کرد.

نام‌های مهم زیادی در این آلبوم با هوزان شمدین همکاری کردند. در حالیکه مَمو گل آلبوم وی را تنظیم کرد، سرحد چارنیوا و توران یاپیشتیران آواز، دلووان در انتخاب آهنگ‌ها و یاسین بویراز با استعداد عالی خود در فلوت‌نوازی این هنرمند را همراهی کردند. علاوه بر این؛ نام‌های زیادی مانند مراد باکراک (پرکاشن)، مظلوم رَوشَن (میکس تومار و گیتار کلاسیک)، کمال جیلان (نی-سُرنا)، شروان آیاز (ویولن) و بولنت کیلیچ (گرافیک) در این آلبوم حضور داشتند.

"ZOZANÊN ME" که نام آلبوم شد

فقط آهنگ Zozanên Me در آلبوم ناشناس نیست. شعر و موسیقی این اثر که به رنگ گُوَند و ریتم سرحدی سنگینی می‌باشد متعلق به هوزان شمدین است. این هنرمند دلیل نامگذاری این آلبوم را به آژانس ما (ANF) اینگونه توضیح داد:

«در این آهنگ به توضیح ایدیر(ایغدیر) و ییلاق‌های اطراف آن مانند آخمخانه، اَلَگَز و سینَکه پرداخته‌ام. دره‌ها، رودخانه‌ها، ییلاق‌ها، چشمه‌ها، چمن‌زارها و کوه‌های کوردستان همیشه مشوق هنرمندان، شاعران و داستان‌نویسان بوده است. بازتابی از ییلاق‌هایی که در دوران کودکی‌ام به آنجا رفته‌ام است که برای من مانده است. از نظر ریتم، حالت و محتوا با سایر آثار آلبوم هماهنگ است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را در آلبوم قرار دهیم.»

اولین کلیپ آلبوم: "MEYMOKÊ"

هوزان شمدین به مناسبت نوروز به کوردستان رفت و در کوه قندیل کنسرت داد. این هنرمند پس از پایان کنسرت از کمپ مخمور دیدن کرد و برای اولین آهنگ آلبوم «MEYMOKÊ» ویدیویی را ضبط کرد. این کلیپ در صفحه یوتیوب ART Records منتشر شد. آهنگ Meymokê متعلق به منطقه بوتان است که توسط پیر اِزدین گردآوری شده است. در فیلمبرداری این کلیپ ۵۰ نفر از اعضای گروه مریم‌خان، استِرا زِرین، جنبش جوانان مخمور و مرکز فرهنگ و هنر مخمور که در کمپ مخمور در زمینه فرهنگ و هنر کار می‌کنند، شرکت کردند.