از ۱۳ سالگی به نقاشی مشغول است

نقاش آلا آموکا که نقاشی را از ۱۳ سالگی شروع کرد، می‌خواهد همه زنان در هنر و نقاشی جامعه را رهبری کنند.

هنر و خلاقیت سن نمی‌شناسد. هر سنی که باشد خود را به قلب و مغز و عواطف فرد می‌سپارد و به عمق زندگی و احساسات او وارد می‌شود. هنر نقاشی مانند همه هنرهای دیگر است که در آن همه می‌توانند احساسات و حقیقت خود را به شکلی هنرمندانه بیان کنند. صدها نفر از این قبیل در شمال و شرق سوریه وجود دارند. یکی از این زنان جوان آلا آموکا است.

آلا آموکا ۱۷ ساله اهل شهر قامشلو است. همزمان در جنبش فرهنگ و هنر زنان هلال زرین در بخش نقاشی فعالیت می‌کند. آلا آموکا به نقاشی علاقه زیادی دارد و می‌خواهد روز به روز پیشرفت کند.

او در سن ۱۳ سالگی به هلال زرین پیوست

آلا آموکا با بیان اینکه در ابتدای آموزش با مشکلات زیادی روبرو بوده است، گفت: «از کودکی نقاشی را بسیار دوست داشتم. نقاشی برای من همیشه یک رویا بوده است، هرگز باور نمی‌کردم که در نقاشی اینقدر پیشرفت کنم. در ابتدا شروع کردم به کشیدن نقاشی با مداد. هر بار که تصویری که می‌خواستم آن را بسازم نمی‌توانستم درست بکشم، بسیار ناراحت می‌شدم.

از ۱۳ سالگی وارد گروه هلال زرین شدم. هلال زرین خود فقط برای هنر زنان است و حامی زنان در عرصه فرهنگ و هنر است. در واقع پیشرفت بزرگی در زمینه نقاشی کردم. چون معلمان جنبش هلال زرین من را به یادگیری بیشتر علاقه‌مند کردند. خانواده‌ام هم خیلی از من حمایت کردند. به ویژه، مادرم همیشه مایل بود به من کمک کند تا پیشرفت کنم.»

رنگ زنان در انقلاب روژاوا

نقاش آلا آموکا با بیان اینکه با انقلاب روژاوا زنان در راه آزادی گام برداشتند ادامه داد: «در گذشته حقوق زنان در تمام ابعاد زندگی پایمال می‌شد. به دلیل سیستمی که وجود داشت، زنان نمی‌توانستند خود را توسعه دهند. اما پس از انقلاب روژاوا، زنان به رکن اصلی، پایه زندگی و جامعه در همه عرصه‌های زندگی تبدیل شدند. به خصوص با هلال زرین که به هنر زنان قدرت بخشید و به زنان اجازه داد در همه عرصه‌های هنری جای بگیرند، تحول بزرگی ایجاد شد.»

زنان سرمایه و موجودیت اصلی جهان هستند

آلا آموکا در پایان سخنان خود از همه زنان خواست تا در هر زمینه‌ای خود را توسعه دهند و در پایان گفت: «همه زنان باید از فرهنگ و هنر خود صیانت کنند. زنان سرمایه اصلی این دنیا هستند. برای همین، زنان باید در همه عرصه‌های زندگی پیشاهنگ باشند. امیدوارم هر زنی بتواند خود را در یک حرفه توسعه دهد و خود را به الگوی تمام دنیا تبدیل کند.»