تصویر

دانشکده هنر در شمال و شرق سوریه افتتاح شد

دانشکده هنر که در شمال و شرق سوریه افتتاح می‌شود، با ارائه آموزش‌های موسیقی، سینما و تئاتر، سعی در شکوفایی استعدادهای هنرمندان جوان دارد.

آموزش هنر در روژاوا

پس از وقوع انقلاب روژاوا در سال ۲۰۱۲، گام‌های مهمی برای حفاظت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در منطقه برداشته می‌شود. یکی از این مراحل افتتاح دانشکده هنر خواهد بود. ثبت نام در کالج، که فرصت‌های تحصیلی را برای هنرمندان جوان به عنوان بخشی از فرآیند تغییر اجتماعی و تحول ایجاد شده توسط انقلاب روژاوا فراهم می‌کند، در ۳۱ اوت به پایان می‌رسد.

پس از تکمیل درخواست‌ها، آزمون کتبی در تاریخ ۲ الی ۳ سپتامبر برگزار و نتایج در ۷ سپتامبر اعلام خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود دانشکده هنر از ۵ اکتبر فصل آموزشی‌اش را آغاز کند.

آموزش در حوزه موسیقی، سینما و تئاتر

سیهام داوود، رئیس مشترک دانشکده هنر، با اشاره به اینکه دانشکده عالی هنر برای اولین بار در شمال و شرق سوریه افتتاح شد، گفت: «دانشکده هنر با حمایت دانشگاه روژاوا و هیئت فرهنگی شمال و شرق سوریه و به پیشاهنگی جنبش فرهنگ و هنر دموکراتیک بین‌النهرین افتتاح می‌شود. در دانشکده هنر، آموزش در سه شاخه هنری موسیقی، سینما و تئاتر ارائه خواهد شد.

درخواست‌ها از ۲۴ اوت آغاز شد و تا ۳۱ اوت ادامه خواهد داشت. دوره آموزشی ۳ ساله شامل ۲ سال تئوری و سال آخر آموزش عملی خواهد بود. برای دانشکده هنر می‌توان از طریق مراکز جنبش فرهنگ و هنر دموکراتیک بین‌النهرین در هر شهر در شمال و شرق سوریه، دانشگاه روژاوا در قامشلو، دانشگاه کوبانی در کوبانی و کمیته آموزش جامعه دموکراتیک در شهبا درخواست داد.»

توانایی هنری به عنوان یک پایه در نظر گرفته خواهد شد

سیهام داوود با بیان اینکه جوانان ۱۶ تا ۲۶ سال می‌توانند به دانشکده هنر مراجعه کنند، گفت: «هر دانشجویی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شود حق دارد به دانشکده هنر مراجعه کند. اما افرادی که فرصت تکمیل تحصیلات دبیرستانی خود را نداشته‌اند و دارای گرایش هنری هستند نیز می‌توانند به دانشکده هنر مراجعه کنند. فرآیند آزمون کتبی با حضور متقاضیان آغاز خواهد شد. این آموزش توسط معلمان متخصص موسیقی، تئاتر و سینما در شمال و شرق سوریه ارائه خواهد شد. علاوه بر این، برخی از معلمان نیز از طریق آموزش آنلاین در دانشکده هنر تدریس خواهند کرد.»

یکی از ارزش‌های انقلاب دانشکده هنر است

سیهام داوود با تاکید بر اهمیت دانشکده هنر ادامه داد: «انقلاب معناداری در هر بعد در شمال و شرق سوریه رخ داد. انقلاب ارزش‌های مهمی را با خود ایجاد کرد. یکی از آنها دانشکده هنر است. آموزش به زبان کوردی در دانشکده هنر انجام خواهد شد. مردم کورد قرن‌ها مورد نسل‌کشی فرهنگی قرار گرفته‌اند، اما؛ مردم کورد مقاومتگر اصرار دارند که فرهنگ و هنر خود را از طریق شاخه‌هایی از هنر مانند موسیقی و تئاتر ادامه دهند. درد و اندوه و موفقیت و تجربیات خود را با فرهنگ و هنر خود به نسل‌های جدید منتقل می‌کند و با فرهنگ و هنر خود تاریخ خود را حفظ می‌کند. در دانشکده هنر تعمیق و تخصص در هنر و فرهنگ اساس خواهد بود و بدین ترتیب فرهنگ و هنر خود را رواج خواهیم داد.»

هِلین سلمان از تربسپیه که اظهار داشت برای دانشکده هنر درخواست داده است، گفت: «جوانان آینده انقلاب را می‌بافند. به دلیل علاقه‌ای که به موسیقی داشتم برای دانشکده هنر اقدام کردم. من فکر می‌کنم برنامه‌های کاربردی برای دانشکده هنر برای محافظت، توسعه و انتقال فرهنگ و هنر ما به نسل‌های آینده مهم است. ما جوانان آینده کشورمان را تعیین خواهیم کرد. هر جوانی که به هنر گرایش دارد باید پایبندی خود به میهن‌اش را با هنر به دنیا اعلام کند.»