جشنواره شهید برچم به پایان رسید

دومین جشنواره شهید برچم عفرین با اهدای جوایز به کار خود پایان داد.

کمیته برگزاری دومین جشنواره شهید برچم عفرین عصر دیروز به ۳۲ گروه هنری که از ۶ سپتامبر در این جشنواره حاضر بودند، جوایزی اهدا کرد.

بعدازظهر دیروز شاعر خالده حسین و شاعر مریم تمر در تالار مرکز باقی خدو به قرائت اشعار خود پرداختند.

همچنین گفت وگویی با عنوان «فرهنگ و هنر زنان، ادبیات زنان و نقش رهبر عبدالله اوجالان» انجام شد.

در میدان شهید عگید با حضور هزاران نفر از شهروندان، هنرمندان منالا خمیس و نسرین بوتان کنسرتی برگزار کردند. همراه با آن آهنگ و رقص توسط گروه‌های شهید بارین، شهید حوا، شهید الانیا، شهید دلیلا و شهید نالین برگزار شد.

قرار بود امل مسلوسی هنرمند تونسی و شادی غلامی هنرمند اهل روژهلات کوردستان در چهارمین روز جشنواره شرکت کنند که حکومت حزب دمکرات کوردستان به آنها اجازه عبور نداد. در سال ۲۰۲۲، اولین جشنواره شهید برچم عفرین در محله شیخ مقصود حلب برگزار شد.

شهید برچم عفرین اهل روستای گاوندا شهرستان راجو از توابع عفرین و کانتون شهبا و متولد ۱۹۷۴ است. خانواده وی برای کار به حلب رفته‌اند. در آنجا با مبارزات کوردها و ایده آزادی کوردستان آشنا می‌شوند. برچم با تحت تاثیر قرار گرفتن خانواده در سال ۱۹۸۸ به گروه آگری پیوست و شخصیت خود را از بعد فکری، سیاسی و فرهنگی پرورش داد. او در اندیشه آزادی کوردستان عمیق می‌شود. از این رو در سال ۱۹۹۲ به جنبش پیوست. شهید برچم آهنگ‌های زیادی مانند (بریتان من) خواند. پس از چند سال از انتشار آهنگ به شهادت رسید.