ک‌ن‌ک فراخوان داد: هر میدانی را با رنگ و هویت میهنی تزئین کنید

در برابر حملات نژادپرستانه به زبان و فرهنگ کوردی، ک‌ن‌ک از خلق کورد خواست تا هر خانه، محله و میدانی را به رنگ و هویت ملی تزئین کنند.

کمیسیون زبان، فرهنگ و آموزش کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) در خصوص حملات نژادپرستانه دولت ترکیه به ارزش‌های خلق کورد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «قتل، کشتار و غارت دولت فاشیست که سال‌ها بر سر کوردها تحمیل شده برایشان کافی نیست به گونه‌ای که در برابر رقص جوانان کورد تحمل خود را از دست داده‌اند و آنها را به زندان می‌اندازند. نمادها و تابلوهای کوردی که توسط شهرداری‌های باکور کوردستان نصب شده بودند در حال پاک شدن هستند. نوشته‌های کوردی حذف می‌شوند و حتی پوستر احمد خانی را پاره کرده‌اند. البته مرتکب جنایات بسیار دیگری هم شده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر این روند ادامه پیدا کند و در برابر این تهاجمات، ملت کورد سکوت اختیار کند، نقشه‌های نژادپرستانه گسترش می‌یابد و حتی سالمندان ما را به دلیل ندانستن زبان ترکی مجازات می‌کنند. این آغاز موج جدیدی از فاشیسم است. جمهوری فاشیستی ترکیه می‌خواهد دستاوردهای مبارزات ۱۰۰ ساله ما را از بین ببرد، زیرا آنها خوب می‌دانند خلق کورد در خاورمیانه خلقی کهن و اصیل است و همیشه در سرزمین خود زندگی کرده‌اند؛ تاریخی هزاران ساله دارند. آنها می‌خواهند خاطره‌ها، حال و آینده را از بین ببرند و سرمایه‌های ملی کوردها، فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ آنها را از طریق اعمال نژادپرستانه نابود کنند.

هر ملتی با زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر خود زنده می‌ماند. اگر این چیزها از بین برود، حتماً آن ملت آرام آرام نابود می‌شود و از تاریخ محو می‌شود.

جمهوری فاشیستی بیش از ۱۰۰ سال است که نسل‌کشی‌های زیادی را بر سر ما کوردها انجام داده است، اما باید بدانیم که جدی‌ترین نسل‌کشی، همگون‌سازی و آسمیلاسیون خلق کورد و نابودی ارزش‌های ملی و انسانی آنهاست. برای شکستن و به عقب راندن نژادپرستی، در درجه اول نهادها، روشنفکران و سیاستمداران کورد و سپس کل خلق کورد و کوردستان، باید نگرش میهن‌دوستانه خود را نسبت به این اعمال و رفتارهای دولت نژادپرست نشان دهند و هر خانه، محله و منطقه را با فرهنگ، هنر، ادبیات، فولکلور و رقص‌ کوردی تزئین کنند و روحیه میهنی را تقویت کنند.»