ک‌ن‌ک خواستار حفاظت از زبان و فرهنگ کوردی در برابر حملات نژادپرستانه شد

کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) از همه خواست تا از زبان و فرهنگ کوردی در برابر حملات نژادپرستانه دولت ترکیه صیانت کنند.

کمیسیون زبان، فرهنگ و آموزش ک‌ن‌ک در رابطه با حملات نژادپرستانه دولت ترکیه علیه ارزش‌های مردم کورد بیانیه‌ای صادر کرد.

ک‌ن‌ک توجه خود را به تشدید حملات علیه زبان و فرهنگ کوردی در روزهای اخیر، در حالی که جنایت، قتل‌عام، غارت و دستگیری ادامه دارد، جلب کرد.

ک‌ن‌ک با بیان اینکه تابلوهای کوردی برداشته شد، تابلوهای هشدار‌دهنده به زبان کوردی در جاده‌ها حذف شد و پوسترهای نویسنده و فیلسوف کورد احمد خانی مورد حمله قرار گرفت، هشدار داد: «اگر به همین منوال ادامه یابد و سکوت کنیم، حملات نژادپرستانه گسترش خواهد یافت.»

این آغاز موج جدیدی از فاشیسم و ​​نژادپرستی است. ک‌ن‌ک گفت: «جمهوری فاشیستی ترکیه می‌خواهد دستاوردهای مبارزات چند صد ساله ما را از بین ببرد.» و افزود: «می‌خواهند خاطره، امروزه، هویت ملی، فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ مردم قدیم کورد که هزاران سال در سرزمین خود زندگی کرده‌اند، پاک شوند.»

ک‌ن‌ک گفت: «هر ملتی با زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر خود زندگی می‌کند. اگر این عناصر از بین بروند، ملت ناگزیر از بین می‌رود و از تاریخ پاک می‌شود.»

ک‌ن‌ک در پایان اعلام کرد: «برای مبارزه با نژادپرستی و تضعیف نژادپرستی، لازم است نهادها، روشنفکران و سیاستمداران کورد و همچنین همه مردم کورد، موضعی میهن‌دوستانه در برابر حملات دولت نژادپرست اتخاذ کنند. هر خانه، کمپ و محل زندگی باید مملو از فرهنگ، هنر، ادبیات، فولکلور و رقص‌های محلی باشد تا آگاهی ملی ما تقویت شود.»