تصویر

کودکان دوره‌ی مرتبط با موزیک و زبان کوردی را به اتمام رساندند

در شهر آوریش آلمان قریب به ۶ ماه دوره‌ی آموزش زبان و موزیک کوردی ادامه داشت. ۶۰ کودک که در این دوره آموزش دیدند، طی مراسمی گواهی مشارکت نامه خود را تحویل گرفتند.

دروره آموزش زبان و موزیک کوردی در آوریش

درشهر آوریش آلمان از سوی مجلس زنان شهید زلال در آوریش، قریب به ۶ ماه دوره آموزشی زبان و موزیک کوردی ادامه داشت. ۶۰ کودک در این دوره شرکت کردند. ۲ دوره مورخ ۲۴ دسامبر آغاز شد، ۴۴ نفر آموزش زبان کوردی و ۱۶ نفر نیز درباره موزیک کوردی آموزش دیدند.

دوره آموزش زبان کوردی از سوی استاد سرحد رواندوزی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات ۱۶‌:۰۰ و ۱۸‌:۰۰ انجام می‌شد. دوره آموزش موزیک کوردی نیز در روزهای سه‌شنبه در ساعات ۱۶‌:۰۰-۱۸‌:۰۰ از سوی موسیقی‌دان، لقمان یامان برگزار می‌شد.  

مراسم فارغ‌التحصیلی در مرکز جامعه کورد دمکراتیک در آوریش در نزدیکی اولدنبرگ برگزار شد. خانواده‌هایی که فرزندانشان در این دوره‌ها حضور داشتند، در این مراسم شرکت کردند. 

استاد سرحد رواندوزی در این مراسم سخنرانی ایراد کرد و اعلام نمود که کوردستانیانی که در دیاسپورا زندگی می‌کنند. باید یقینا از زبان خود صیانت کنند. سرحد رواندوزی اشاره داشت که سنگین‌ترین وظیفه در این مورد برعهده پدران و مادران است و گفت‌: ‌«زبان ما، هویت و آینده ما است. باید همه در دوره‌های آموزش بخصوص آموزش زبان مشارکت نمایند.‌» 

پس از سخنرانی‌ها، دانش‌آموختگان مدرک تحصیلی و یا مشارکت نامه خود را تحویل گرفتند. دانش‌آموختگان که موزیک کوردی را آموزش دیده بودند،‌ در تمام طول مراسم آهنگ‌هایی را که فراگرفته بودند را برای خانوده‌ها اجرا کردند.