تصویر

کوما آمارا آهنگی به یاد شهید هِوی گابارتهیه کرد

کوما آمارا (گروه موسیقی آمارا) آهنگ جدیدی به نام «Hêviyam» (امیدم) به یاد شهید هِوی گابار که در ۲۶ جولای ۲۰۲۰ بر اثر بیماری شدید به شهادت رسید، آماده کرد.

شهید هِوی گبار

کوما آمارا (گروه موسیقی آمارا) آهنگی به نام «Hêviyam» (امیدم) به یاد شهید هوی گابار (گلستان آک‌سوی) تهیه کرد. متن آهنگ که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت هوی گابار تهیه شده متعلق به پلشین مونزور و فرات باران و موسیقی متعلق به پلشین مونزور می‌باشد.

خوزان هارون از اعضای گروه آمارا که میکس و تنظیم این آهنگ را بر عهده داشت، با بیان اینکه این آهنگ را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید هوی گابار ساخته‌اند، گفت: «متأسفانه رفیق هوی در سال ۲۰۱۵ در جنگ سرکانیه به شدت مجروح شد. او برای درمان به اروپا می‌رود. رفیق هوی در اروپا احساس بسیار عجیبی می‌کرد، رفقایی بودند که در آنجا می‌شناخت، اما تا آخرین نفس می‌خواست در کوهستان کوردستان در کنار رفقایش بنشیند، چای بنوشد و به مبارزه ادامه دهد. اما متاسفانه با این حسرت در اروپا جان خود را از دست داد. وقتی شهادت هوال هوی را بیان می‌کنم و به آن فکر می‌کنم، برایم سخت می‌گذرد، زیرا او نابهنگام جان خود را از دست داده است. او به شدت مجروح شد اما همچنان امید به بهبودی و بازگشت به کوه‌های کشورش را داشت اما این اتفاق نیفتاد.

به یاد رفیق هوی خواستیم با گروه موسیقی آمارا و رفیق فرات باران آهنگی بسازیم تا دِین خود را به شهدا بدهیم. هر کاری که برای رفیق هوی و رفقایی که بهای این انقلاب را با جان خود پرداخته‌اند انجام دهیم ناقص خواهد بود، اما خواستیم یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم. در چهارمین سالگرد شهادت رفیق هوی خواستیم آهنگی به نام او بسازیم. بر این اساس، ما بار دیگر یاد و خاطره رفیق هوی و رفقایش را که جان خود را فدا کردند، گرامی می‌داریم. این آهنگ را به رفیق هوی، رفقای شهیدمان، همه رفقای مبارز و مردممان تقدیم می‌کنیم. ما به عنوان گروه موسیقی آمارا بار دیگر با احترام در قبال یاد و خاطره رفقای شهیدمان سر تعظیم فرود می‌آوریم.»