تصویر

نمایشگاه «بازتاب» در برلین

پرتره بزرگ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که عکاس علی ذوالفقار آن را «فریاد آزادی» نامید، در نمایشگاه «بازتاب» که از ۱۰ اکتبر در برلین آغاز به کار کرد، نمایش داده شد.

نمایشگاه عکاس علی ذوالفقار با عنوان «بازتاب» و شامل پرتره بزرگی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از ۱۰ اکتبر در برلین افتتاح شد.

این نمایشگاه از ساعت ۱۹:۰۰ در Junge Welt Maigalerie  آغاز به کار کرده و با پرتره‌های از چهره‌های مبارزات سیاسی جهان و جریانات مختلف اجتماعی توسط علی ذوالفقار توجه‌ها را به خود جلب کرد.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر وجود دارد که جالب توجه‌ترین آنها تصویر بزرگی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به نام «فریاد آزادی» است. این اثر که بر چوب حک شده است، توجه‌ها را به شرایط انزوای شدیدی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آن نگهداری می‌شود جلب می‌کند و مسئولیت نهادهای بین‌المللی را نشان می‌دهد.

نماینده پارلمان فدرال از حزب چپ، گوکای آکبولوت، در ابتدای نمایشگاه در مورد انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد و گفت که اوجالان همچون نلسون ماندلا، رزا لوکزامبورگ و چه گوارا علیه فشارها مبارزه کردند.

گوکای آکبولوت نمایش تصاویر این افراد در نمایشگاه را نشانه مبارزه برای دموکراسی و حقوق فرهنگی دانست و اظهار داشت پیامی که از این نمایشگاه داده می‌شود امیدی برای خلق کورد و زندانیان سیاسی تحت فشار گروه‌های فاشیست خواهد بود.

این نمایشگاه تا ۱۴ نوامبر ادامه خواهد داشت. بازدید از نمایشگاه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۳ الی ۱۸ امکان پذیر است.