نمایشگاهی که شامل پرتره رهبر خلق کورد نیز هست امروز در برلین افتتاح می‌شود

نمایشگاه «بازتاب‌ها» اثر علی ذوالفقار نقاش که شامل پرتره بزرگی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است، امروز در برلین افتتاح می‌شود.

نمایشگاه نقاش علی ذوالفقار با مضمون «بازتاب‌ها» همچنین شامل پرتره بزرگ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است که او آن را «فریاد آزادی» نامیده است. این نمایشگاه عصر امروز ساعت ۱۹:۰۰ در Junge Welt Maigalerie، Torstraße 6 افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه که ۴۰ اثر از علی ذوالفقار با موضوع «بازتاب‌ها» گرد هم آمده است، پرتره‌هایی از گرتا تونبرگ کنشگر محیط زیست، فیگَن یوکسَک‌داغ و صلاح‌الدین دَمیرتاش سیاستمداران اسیر و همچنین پرتره‌هایی از آنتونیو گرامشی، رزا لوکزامبورگ، نلسون ماندلا و چه گوارا، که در سرتاسر جهان به دلیل دیدگاه‌های سیاسی خود مورد هدف قرار گرفتند، نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

با این حال، برای اولین بار پرتره بزرگ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با نام «فریاد آزادی» به نمایش گذاشته می‌شود. در این اثر پرتره رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با تکنیک رنگ ریشه‌ای بر روی درختی عظیم تهیه شده است.

علی ذوالفقار نقاش با بیان اینکه هدفش جلب توجه به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تعهدات نهادهای بین‌المللی با اثر «فریاد آزادی» خود است، گفت: «اثری را که فریاد آزادی نامیدم را به عنوان کمکی برای جلب توجه به شرایط انزوای عبدالله اوجالان به طور خاص و نیاز به ایجاد پل صلح بین خلق‌ها به طور کلی تصور و توسعه دادم.»

ذوالفقار گفت: «سعی کردم توجهات را به شرایط انزوای جاری علیه عبدالله اوجالان و بازداشت او در زندان جزیره امرالی به مدت ۲۶ سال و نیز شباهت با برخی دیگر از شخصیت‌ها و متفکران سیاسی که به دلیل افکارشان هدف قرار گرفتند، جلب کنم.» او افزود: «روزا لوکزامبورگ، آنتونیو گرامشی، نلسون ماندلا و چه گوارا برخی از آنها هستند که من نقاشی کردم.»

پیش از افتتاح نمایشگاه، پرتره رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از اول تا یازدهم اکتبر بر روی بیلبوردهای بزرگ در نقاط مختلف مرکز شهر برلین قرار گرفت.

همچنین در افتتاحیه نمایشگاه، کارشناس حقوق بین‌الملل پروفسور دکتر نورمن پیچ رابطه بین هنر و حقوق عمومی را ارزیابی خواهد کرد. ارزیابی و ارائه آثار توسط کیوریتور هنری پترا لوشرت انجام خواهد شد.

این نمایشگاه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تا ۱۴ نوامبر در Junge Welt Maigalerie، Torstraße 6 پذیرای هنردوستان است.