آموزشگاه موسیقی عگید جمو افتتاح شد

آموزشگاه موسیقی عگید جمو با مراسمی در استانبول افتتاح شد.

مراسم جشن افتتاحیه آموزشگاه موسیقی عگید جمو در مرکز فرهنگی کُزیاتاغ در کادی‌کوی استانبول برگزار شد. اَسَن‌گُل دمیر و چنگیز چیچک، سخنرانان مشترک کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌دک)، آیشه‌گل دوغان، سخنگوی حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (هَدَپ)، چیدَم کیلیچ‌گون اوچار و کَسکین بایندیر، رؤسای مشترک حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ)، افراد بسیاری از جمله مدیران هَدَپ در استانبول و هنرمندان در مراسم افتتاحیه آموزشگاه موسیقی عگید جمو شرکت کردند.

هنرمند کمال یلدیریم در این مراسم سخنرانی کرد. یلدیریم گفت که آنها با یک روز تاریخی روبرو هستند. یلدیریم با بیان اینکه کوردها صدها سال است که در عرصه فرهنگی و بسیاری از عرصه‌های دیگر مقاومت می‌کنند، گفت: «این مقاومت برای ما بسیار مهم است، بنابراین این مقاومت برای آزادی و وجود ماست، کوردها باید برای محافظت از هویت، فرهنگ و زبان خود قیام و مقاومت کنند. این آموزشگاه نیز به همین دلیل بسیار مهم است. امروز ما آموزشگاه موسیقی عگید جمو را تأسیس کردیم. به این دلیل بسیار خوشحال و سربلند هستیم.»

سپس آیهان اَرکمَن، قصه‌گو سخنرانی کرد. وقتی اَرکمَن از زندگی عگید جمو صحبت کرد، میرو قانات، شاگرد عگید جمو نیز نی‌نوازی کرد. در این مراسم یک فیلم نیز به نمایش درآمد.

این مراسم با اجرای کنسرت گروه هنری زنان ژن‌ما (JINma) به پایان رسید.