با حضور هزاران نفر فستیوال فرهنگ کوردی آغاز شد

فستیوال بین‌المللی فرهنگ کوردی در شهر فرانکفورت آلمان با حضور دهها هزار نفر آغاز گردید.

مراسمات ۳۱مین فستیوال بین‌المللی فرهنگ کوردی در میدان ربستوک‌پارک در شهر فرانکفورت آلمان آغاز شد.

پیش از ظهر امروز دهها هزار شهروند کورد مقیم کشورهای مختلف ازجمله آلمان، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، اتریش، هلند، یوئد و فرانسه در میدان برگزاری این فستیوال فرهنگی حاضر شدند.

در این محل که سرشار از شور و شوق بود؛ پلاکارد "حاکمیت و آزادی بر کورد" نصب شده بود و صدها عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این میدان به‌اهتزاز درآمد.

همچنین صدها نفر اقدام به دست‌گرفتن تصاویر شهدای راه آزادی کوردستان کردند که در زمان‌های مختلف به‌شهادت رسیده‌اند. نیز شعارهای "زنده‌باد مبارزات پ‌ک‌ک" و "بی رهبر ممکن نیست" را سردادند.

محل فستیوال با رنگ‌های مختلف آراسته شد و کانون جامعه دموکراتیک کورد و نهادها و مؤسسات مختلف کوردی برای توسعه فرهنگ کوردی یک سکو ایجاد نمودند. نویسندگان نیز در یک نمایشگاه کتاب در آنجا با خوانندگان خود دیدار کردند.

فستیوال با شعار "در ۱۰۰مین سال لوزان؛ حل مسئله کورد و حاکمیت برای کوردستان" برگزار می‌شود و به اوین گویی، میر پرور و عبدالرحمان کزل تقدیم شد که در سال ۲۰۲۲ در پاریس ترور شدند.

در فستیوال پس از یک دقسقه سکوت به‌یاد شهدای آزادی کوردستان، انگین سور و زبیده زمرد؛ رؤسای مشترک جامعه دموکراتیک کورد-اروپا، رؤسای مشترک KON-MED و آیتن کاپلان سخنگوی جنبش زنان کورد در اروپا سخنرانی کردند.