برگزاری سمیناری درباره میراث فرهنگی در کرکوک

در کرکوک سمیناری تحت نام "فرهنگ ملی و ریشه مشترک خلق‌ها" برای استاد فرهنگ‌شناس؛ توفیق عطار برگزار شد.

برای صیانت از میراث همزیستی خلق‌های منطقه، دیروز عصر در کتابخانه‌ی کاریز در شهر کرکوک، تحت نام "میراث فرهنگی  و ریشه مشترک خلق‌ها" سمیناری برای ادیب و نویسنده و استاد فرهنگ‌شناس؛ توفیق عطار برگزار گردید. استاد توفیق عطار یک شخصیت مشهور کرکوک است که در زمینه فرهنگ خلقها و اقوام ساکن عراق، کار کرده و در این سمینار فرازی از فرهنگ خلقهای عراق تقدیم شد.
در این سمینار شماری از نویسندگان، شاعران، روزنامەنگاران، اساتید و روشنفکران کرکوک حضور داشتند. پس از تقدیم سمینار، گفتگوی آزاد آغاز شد و سوالات و نقد و نظرات حضار بەمیان آمد.
درباره این سمینار، ادیب و نویسنده و استاد فرهنگ شناس؛ توفیق عطار به آژانس خبری فرات (ANF) گفت: بحثمان درباره میراث فرهنگی مشترک خلقهای عراق بود. بر این پایه که میراث فرهنگی در همه ابعاد زندگی باهم مشابەاند؛ مثلا در رسم و عرف و بازی و تغییرات اقوام و خلقها. حالا به میراث فرهنگیمان افتخار میکنیم. حالا هم فرهنگ و صفات مشترک مایەی دلگرمی و افتخار و تکریم ماست.
توفیق عطار همچنین گفت: میراث فرهنگی مایەی افتخار و سربلندی و بقای ابدی انسان است. فرهنگ ملی ما جای افتخار و تقدیر و موضوع بررسی و کار دانشمندان و محققین و نویسندگان و شرق شناسان است. خلقی که به فرهنگ و میراث فرهنگی خود آشناست و بدان افتخار میکند، یک گام بەپیش رفته است و با انتقال میراث فرهنگی از اجداد به فرزندان، رسومات درست را در جوامع خود نهادینه کردەاند.