دانشجویان اقلیم فرات در نمایشگاه نگارگری احساساتشان را نشان می‌دهند

چهارمین نمایشگاه نگارگری در اقلیم فرات، از یکم اکتبر با شعار "ما هر چقدر هم متفاوت باشیم در نقشه‌ی وطن یکرنگ هستیم" برگزار شد.

در این نمایشگاه ۵۴ تابلوی مختص به فرهنگ، گریلای آزادیبخش کوردستان و نیز طبیعت کوردستان به‌نمایش درآمد. تعدادی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

نورهان جمو استاد و مدیر بخش تصاویر فرهنگی مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری باقی خدو، اعلام کرد: هر دانشجو به زبان خودش احساساتش را به نمایش گذاشته است و افزود: ما در میان چندین خلق دیگر در این منطقه زندگی می‌کنیم، یعنی خلق دموکراتیک! هر خلقی با رنگ خودش و با هنر خودش احساس خودش را نشان می‌دهد. یعنی با هم یک روح، یک دل و یکرنگ می‌شویم. این چهارمین نمایشگاه ماست که ۵۴ تابلو را در بر دارد و هر یک از آنها نمایانگر احساس نگارگرش است.

جهان شاهین نگارگر از تابلویش گفت که در آن یگان‌های مدافع زنان(ی‌پ‌ژ) و فرهاد دریک و پوشش کوردیش را نشان داده و گفت: سه است در بخش نقاشی در نمایشگاه شرکت می‌کنم. کارهایم بیشتر درباره فرهنگ و جامعه‌ی ماست. شهید فرهاد دریک که بی‌وقفه رزمید و به‌شهادت رسید، تاثیر عمیقی بر من گذاشت. خواستم با تابلویم یاد وی را زنده نگه‌دارم.

نیز به مقاومت حماسی ی‌پ‌ژ در نبرد با داعش اشاره نمود و گفت: خواستم با یک تابلوی دیگر به آن مقاومت عظیم درود بفرستم.

سیهام مصطفی نقاش نیز گفت که بار دوم است در این نمایشگاه شرکت می‌کند و افزود: پس از اتمام بخش نقاشی در دانشکده، به مؤسسه فرهنگی باقی خدو آمدم. حالا نیز با دو موضوع مختلف در دو تابلو در این برنامه حضور دارم. یکی از آنها درباره موسیقی است و دیگری درباره‌ی فرهنگ اصیل کوردی است.