درخواست هنرمندان برای افزایش فعالیت‌های ارکسترای کرکوک

در یک کنسرت هنری بزرگ، تشکیل اولین گروه ارکسترای کرکوک اعلام شد و هنرمندان نیز خواهان افزایش کار و فعالیت‌های این ارکسترا شدند.

عصر دیروز در مرکز فرهنگی و هنری کرکوک با مشارکت بیش از ۴۰ نوازنده و هنرمند شهر کرکوک؛ بزرگترین کنسرت هنری (چمبر ارکسترای کرکوک) با عنوان "آینه‌ای برای صورت‌های مختلف" برگزار شد.

با حضور صدها نفر از هنرمندان، روشنفکران، نماینده سندیکاها و مراکز فرهنگی و هنری، نماینده احزاب سیاسی، شخصیت‌ها و مردم شهر کرکوک؛ در هنگام برگزاری یکی از بزرگترین کنسرت‌های هنری در این شهر، تشکیل اولین ارکسترای کرکوک با نام "چمبر ارکسترای کرکوک" اعلام شد.

هنرمندان شهر کرکوک از تشکیل این ارکسترا که قرار است به هنر فولکلور کوردی خدمت کند؛ ابزار خوشحالی کردند.

تشکیل این ارکسترا برای شهر کرکوک خیلی مهم است

نژاد نجم که یک بازیگر تئاتر در کرکوک و باشور کوردستان است؛ درباره تشکیل اولین گروه ارکسترا در کرکوک، با خبرگزاری فرات گفتگو کرده و اظهار داشت: "امروز روز تولد چمبر ارکسترای کرکوک است و این خیلی برای کرکوک مهم است. زیرا اکثر شهرهای کوردستان و عراق گروه ارکسترای ویژه‌ی خود را دارند، اما متاسفانه تاکنون شهر کرکوک از این مهم بی‌بهره بود."

این هنرمند تئاتر از تشکیل ارکسترای کرکوک ابراز خوشحالی کرد و گفت که امروز از موسیقی؛ آواز و نغمات کوردی  لذت بردیم، زیرا سراغ آوازهای اصیل کوردی رفتند و امیدوارم کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهند.

باید فعالیت‌های هنری‌مان را به شهرهای دیگر نیز ببریم

لیزا که یک دختر ۱۴ ساله و جوان‌ترین نوازنده در "چمبر ارکسترای کرکوک" و نوازنده کمانچه است؛ درباره این ارکسترا گفت: من جوان‌ترین عضو ارکسترا هستم و امروز با ساز کمانچه حاضر بودم و اولین باری است که در یک کنسرت اجرا می‌کنم و احساس بسیار خوبی دارم. امیدوارم کنسرت‌های دیگری نیز داشته باشیم و فعالیت‌های هنری‌ما افزون شود و نه تنها در سطح کرکوک، بلکه در سایر شهرها نیز اجراء داشته باشیم.

یک گروه آکادمیک هستند

عبدالله میرویس که مدیر یک نهاد در کرکوک بوده و این کنسرت را حمایت مالی کرده‌اند، درباره اهمیت‌دادن به هنرمندان و گروههای هنری کرکوک و به‌ویژه چمبر ارکسترای کرکوک؛ به خبرگزاری فرات گفت: "ما همیشه از هنرمندان حمایت کرده‌ایم و این گروه "چمبر  ارکسترای کرکوک" یک گروه جوان و آکادمیک هستند و این برای ما بسیار جای خوشحالی است و قطعا حامی آنان نیز خواهیم بود."

در راستای خدمت به کرکوک؛ باید فعالیت‌هایشان را توسعه بدهند

عبدالله میرویس همچنین لازم دانست که این گروه در راستای خدمت به شهر کرکوک؛ فعالیت‌هایشان را توسعه دهند و اظهار داشت: چمبر ارکسترای کرکوک به همکاری و حمایت نیاز دارند تا بتوانند به کارهایشان ادامه دهند. چون که این گروه یک گروه آکادمیک است؛ حمایت از آن را وظیفه خود می‌دانیم تا هرچه بیشتر به شهر کرکوک و هنر کوردی خدمت کنند.