هنرمندان کرکوکی با فعالیت هنری در قالب زندگی مسالمت‌آمیز، جواب آشوبگری ترکیه را دادند

با شعار ٬مبارزه‌یمان هنرمان است و هدفمان باهم زیستن٬ یک فعالیت هنری برای پاسخگویی به توطئه و تفرقه‌افکنی‌های دولت ترکیه برگزار شد.

ارشد صالحی نماینده سابق مجلس عراق از جبهه ترکمنی کرکوک که بەعنوان وابستەی سازمان جاسوسی ترکیه (میت) شناختە شدەاست، همواره درتلاش بوده تا اغتشاش و درگیری درمیان اهالی کرکوک درست کند. نامبرده در ١۵هم ماه جاری در صفحە خود در شبکەهای اجتماعی چند تهمت درباره محله پنجاه علی کرکوک منتشر کرده که ساکنین این محله اکثرا کوردند و گفته این محله بە کانون بازرگانی مواد مخدر و قتل و ترور مبدل شده است.

این اظهارات نامبرده با عکس العمل سریع و گسترده اهالی کرکوک روبرو شد و آن را اقدامی جهت برهم زدن زندگی مسالمت آمیز و آشتیانەی خلق های ساکن کرکوک قلمداد کردند و او را محکوم کردند.
عصر دیروز سەشنبه در بازار محله پنجاە علی کرکوک و با هدف نشان دادن پیام آشتی و همزیستی یک فعالیت هنری با شعار "مبارزەیمان هنر است و هدفمان باهم زیستن" انجام شد تا جوابی باشد به اقدامات آشوبگرانه دولت ترکیه و مزدورانش در این شهر.
این فعالیت با مشارکت چند گروه هنری ازجمله گروه موزیک مزوپوتامیا،  گروه هنری سنتی کرکوک و گروه تئاتر هاوار جهت حمایت از محله پنجاه علی و تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز برگزار گردید.
درباره انگیزه این فعالیت هنری، هاوار فارس عضو گروه تئاتر هاوار به آژانس خبری فرات گفت: این فعالیت ما که شامل اجرای تئاتر، موزیک و رقص و شادی بود، جوابی درخور است به کسانی که پنجەی اتهام بەسمت خلق کورد و محلات کوردنشین کرکوک دراز کرده بودند و نشان دادیم که نمی توانند اغتشاش درست کنند و از راه هنر پیام خود را رساندیم.
بعلاوه حصیبه عبدالله مسئول بخش خلق ها و مذاهب از شورای رهبری اتحادیه میهنی کوردستان(ی.ن.ک) به آژانس خبری فرات(ANF) گفت: چندی پیش دیدیم که کسانی در کرکوک مانند همیشه درصدد برهم زدن آرامش و همزیستی اهالی کرکوک بودند. اما این فعالیت هنری که در این محله برگزار شد، بهترین نشانەی آرامی و فرهنگ همزیستی در آن است و ما نمی گذاریم که آشتی و آرامی این شهر بهم بخورد.