مستند جدید: روژآوا، کورد، دولت ترکیه و داعش

مستند " روژآوا، کورد، دولت ترکیه و داعش" درباره همکاری‌های دولت ترکیه با تبهکاران داعش و ادامه یافتن خطرات داعش از شبکه WDR آلمان پخش می‌شود.

کارگردان کاوه اکراوی و خبرنگار گولان اکراوی برای بررسی اوضاع منطقه به روژآوا(شمال و شرق سوریه) رفتند. گولان اکراوی گفت که کار فیلم‌برداری از جولای ۲۰۲۱ آغاز شده است.

کاوه اکراوی به همکاری مابین دولت ترکیه و تبهکاران داعش و خطرات این همکاری و پشتیبانی‌ها پرداخته است. هم‌چنین در این فیلم مبارزات زنان کورد و نیروهای سوریه دمکراتیک(ق.س.د) پرداخته می‌شود.

گولان اکراوی افزود که در این فیلم مستند هم‌چنین حملات و تهاجمات دولت ترکیه که با هواپیماهای بدون سرنشینش مستقیما شهروندان مدنی را هدف می‌گیرد؛ مورد توجه قرار گرفته است.

در این مستند این موضوع نیز برجسته شده که بیش از ۴ میلیون نفردر روژآوا زندگی می‌کنند و زندگی این خلق مستقیما بوسیله‌ی دولت ترکیه و تبهکاران داعش در معرض خطر جدی است.

بعلاوه در این فیلم مستند به خطرات زندانیان داعش و کمپ‌های نگهداری اعضای داعش نیز توجه شده است. در این مستند می‌گوید که ۱۲هزار تروریست داعش زندانی شده‌اند و ۵۰ هزار نفر خانواده و نزدیکان این تروریستها نیز در کمپ‌ها زندگی می‌کنند.

این مستند دنبال پاسخی برای این سوالات است:

روژآوا چگونه می‌تواند در برابر تهدیدات دولتهای همسایه و بازسازی مجدد داعش خود را آماده کند؟ برای مهار تروریست‌های اسلامی و بازگرداندن و بازپروری کودکان آنها چه راهکارهایی را باید درپی بگیرد؟

این فیلم مستند امروز دوازدهم آوریل ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه دبیلو.دی.آر آلمان پخش می‌شود.