ششمین جشنواره «گُوَند» روژاوا آغاز شد

ششمین جشنواره «گُوَند» شهید روناهی باور ۱۶ سپتامبر در شهر رمیلان برگزار می‌شود. این جشنواره که در آن پیام‌های همبستگی برای متحدان حول شعار ژن، ژیان، ئازادی داده می‌شود، به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

ششمین جشنواره گُوَند (رقص و پایکوبی) شهید روناهی باور که از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرده است، از ۱۶ تا ۲۰ سپتامبر در شهر رمیلان شمال و شرق سوریه برگزار می‌شود. گروه‌های موسیقی نیز در این جشنواره که شامل اجرای رقص‌های فرهنگی متعلق به بخش‌های مختلف مردمی ساکن در شمال و شرق سوریه است، روی صحنه خواهند رفت.

اوین بلال، یکی از اعضای کمیته‌ی تدارکاتی جشنواره به خبرگزاری فرات (ANF) گفت: ما از سال ۲۰۱۵ این جشنواره را با کنسپت و طرحی که شامل رنگ‌های همه اقشار خلق‌ها در سراسر شمال و شرق سوریه است، برگزار می‌کنیم. به دلیل حملات علیه روژاوا، جشنواره بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ برگزار نشد. پنجمین جشنواره که با وقفه مواجه شد، در سال ۲۰۲۱ در شهر حسکه برگزار گردید. امسال برای ششمین بار در رمیلان برگزار می‌کنیم.

اوین بلال با ارائه اطلاعاتی درباره محتوا و تدارکات جشنواره اظهار نمود: جشنواره ما به عنوان یک فرهنگ در جامعه جای خود را باز کرده است. کمیته فرهنگ و هنر، هلال زرین و جنبش‌های TEV-ÇAND (جنبش فرهنگ و هنر دموکراتیک) آمادگی‌های زیادی برای جشنواره دارد. در جشنواره‌ای که امسال برگزار خواهیم کرد، پیامی همبستگی برای ژینا امینی و کسانی که حول شعار ژن، ژیان، آزادی در ایران-روژهلات کوردستان متحد شده‌اند، خواهیم داشت. حدود ۴ ماه است که مقدمات جشنواره را فراهم کرده‌ایم. ۲۱ کمون گُوَند متشکل از کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، سریانی‌ها و ارمنی‌های شمال و شرق سوریه شرکت خواهند کرد. گروه‌های موسیقی و هنری نیز در این جشنواره روی صحنه خواهند رفت.