ترانه‌های رفیق میزگین بیانگر روحیه انقلابی است

زیلان جیلو، گریلای ی.ژ.ا استار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید هوزان میزگین گفت: زندگی، مبارزه و مقاومت هوال میزگین مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد. شعرهای رفیق میزگین برای من بیانگر روحیه انقلابی است.

گریلای ی.ژ.ا استار زیلان جیلو در سالگرد شهادت هوزان میزگین (غربت آیدین) یاد وی را گرامی داشت. گریلا زیلان جیلو در ابتدای سخنان خود با یادآوری اینکه ماه می، ماه شهداست، گفت: از جمله کسانی که در ماه می به شهادت رسیدند فرمانده ما رفیق گولان و همچنین هوزان و رفیق پیشگام ما میزگین هستند. مجدداً در ۱۸ می یکی از کادرهای برجسته حزب ما به نام رفیق حقی کارر در اثر یک توطئه به شهادت رسید. یاد و خاطره همه شهدای آزادی کوردستان را در شخصیت شهدای ماه می گرامی می‌داریم. شهدا برای ما یعنی زندگی کردن و زنده‌یاد کردن آنهاست. ما همواره مبارزه و مقاومت خود را در امتداد خط رفقای شهیدمان پیش می‌بریم. ما برای رسیدن به اهداف و مقاصد رفقای شهیدمان، نه فقط یک روز، بلکه هر روز تلاش می‌کنیم.

در طول این مبارزه رفقای شهید زیادی داشتیم که تا به حال ندیده‌ایم و با هم در یک سنگر نجنگیده‌ایم، رفیق میزگین یکی از آنهاست. اما وقتی به پ.ک.ک پیوستیم، خاطرات رفقای شهیدمان همچون رفیق میزگین ما را پویا نگه می‌دارد. وقتی از زندگی و مبارزات رفیق میزگین خواندم و خاطرات رفقایی که با وی مانده بودند را شنیدم بسیار متاثر شدم. باز هم موضع گیری رفیق میزگین، نمایندگی وی از خط آزادی زن در بالاترین سطح و مبارزه‌اش در شرایط سخت آن دوره تاثیر زیادی در شخصیت من داشت. وقتی به حرف‌هایش گوش می‌دهم، عمق و معنا را در صدایش می‌بینم. عشق وی به رهبر، پ.ک.ک، کوه‌ها و رفقایش را می‌توان حس کرد. وی بار دیگر با صدا و ایستار خود باور خود به انقلاب کوردستان، اعتقادش به آزادی زنان را آشکار می‌کند.