تصویر

اَزدا آندوک: تا آخر در امتداد خط بِریتان گام برمی‌داریم

اَزدا آندوک گریلای یژا استار گفت: «بِریتان هرگز خیانت و تسلیمیت را نپذیرفت. ما تا آخر در امتداد خط بِریتان گام برمی‌داریم.»

اَزدا آندوک، گریلای یژا استار به مناسبت شهادت بِریتان (گلناز کاراتاش) و سالگرد تأسیس ارتش آزاد زنان، یژا استار با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

اَزدا آندوک ارزیابی‌های زیر را انجام داد.

«امروز سی و دومین سالگرد شهادت رفیق بِریتان (گلناز کاراتاش) است، در عین حال این ماه را ماه شهدای زن نیز می‌نامند که در آن رفقای زن به شهادت رسیدند. در این ماه فرماندهان بسیار ارزشمند ما مریم، هِلین چَرکَس، جاندا ترک، آرین میرکان به شهادت رسیدند. ابتدا در قبال این رفقا ادای احترام می‌کنم. رهبر آپو در قبال شهادت رفیق بِریتان، تشکیل ارتش زنان را اعلام کرد. امروز ما به عنوان مبارزان و قهرمانان سازمان وارد سی و دومین سال تشکیل ارتش زنان می‌شویم. ما امروز، سالروز تأسیس ارتش زنان را به همه زنان، رفقا و مبارزان زن که در مبارزه هستند تبریک می‌گوییم.

همانطور که مشخص است فرمانده ارزشمند ما رفیق بِریتان در درجه اول خط آزادی برای همه رفقای زن بود. در برابر تسلیمیت و خیانت تا آخر مقاومت کرد و به شهادت رسید. او هرگز خیانت و تسلیمیت را نپذیرفت. ما امروز به عنوان مبارز و قهرمانان این سازمان راه رفیق بِریتان را دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم مبارزه خود را تا آخر در این خط ادامه دهیم. رفیق بِریتان الگو و نماد زن آزادی شد که در برابر خیانت تسلیم نشد. نماد فداکاری شد. امروز ما در امتداد آن خط در مواضع خود می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم. ما تا آخر در امتداد این خط گام برمی‌داریم و به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

رفیق بِریتان افتخار همه زنان شد. او نمونه‌ای شد که همه ما به آن افتخار می‌کنیم. ما تا آخر این خط را دنبال خواهیم کرد.»