شهر آمد برای نوروز آماده است: بیایید با هم آتش نوروز را روشن کنیم

رئیس مشترک دم پارتی آمد پینار ساکیک تکین گفت: «ما تمام تدارکات خود را به پایان رساندیم. نوروز را در آمد با جوش و خروش جشن خواهیم گرفت. بیایید با هم آتش نوروز را روشن کنیم.»

کوردستان جشن نوروز را آغاز کرد. مانند هر سال جشن بزرگی در ۲۱ مارس با حضور صدها هزار نفر در آمد برگزار می‌شود. انتظار می‌رود با نزدیک شدن به انتخابات محلی در ۳۱ مارس، جشن نوروز با جوش و خروش برگزار شود.

برای جشن در آمد، حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها(دم پارتی)، حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ)، کنگره جامعه دموکراتیک (ک‌ج‌د‌) و جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) بخشی از کمیته تدارکات هستند. جشن نوروز آمد در ۲۱ مارس با شعار «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» در پارک نوروز در منطقه رزان برگزار می‌شود. رئیس کمیته تدارکات نوروزی پینار ساکیک تکین گفت: «همه مقدمات فراهم شده است و برای برگزاری پرشور نوروز منتظر حضور مردم در میدان نوروز در ۲۱ مارس هستیم.»

رئیس کمیته تدارکاتی نوروز و رئیس مشترک دم پارتی آمد، پینار ساکیک تکین در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) ، بر معنای نوروز برای کوردها تاکید کرد و اظهار داشت که برای شکستن انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با جوش و خروش در میادین نوروز خواهند بود.»

ما صدای صلح و آزادی خواهیم بود

تکین با بیان اینکه نوروز را با حال و هوای انتخابات محلی در آمد جشن خواهند گرفت، گفت: «می‌دانید که امسال برای انتخابات آماده می شویم، نوروز امسال برای همه مردم بویژه خلق کورد معنای بزرگی دارد. برای ما، نوروز نماد مقاومت است، نوروز ۲۰۲۴ را با شعار «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» جشن می‌گیریم، برای انزوایی که زنان، کودکان و زندانیان بیمار را به اسارت گرفته و در امرالی آغاز شده و در میان مردم ما پراکنده‌اند، ما در میدان خواهیم بود، برای حل همه بحران‌ها به ویژه مسئله کوردستان در میدان خواهیم بود. با تنوع خود در برابر تفکر یک نفره، رژیم یک نفره و تحمیل هموژن در میدان خواهیم بود. برای آنکه صدای صلح و آزادی باشیم، در میدان نوروز خواهیم بود. ما مشتاقانه منتظر حضور مردم در میدان نوروز هستیم.»

ما با هم مبارزات را افزایش می‌دهیم

 تکین به اقداماتی که در حوزه نوروزی انجام داده‌اند اشاره کرد و گفت: «در کنار نامزدهای ریاست مشترک شهرداری، نمایندگان پارلمان، روسای مشترک شهرها و بخش‌ها و مدیران احزاب خود در میدان خواهیم بود. در حال حاضر همه اقدامات خود را انجام داده‌ایم. برای جشن گرفتن نوروز بزرگ با خلق خود ما آماده‌ایم. به عنوان دم پارتی، ما الگویی داریم که همه جامعه را در بر می‌گیرد. الگویی که زندگی را با همه تنوع‌ها می‌سازد. ما برای یک جمهوری دمکراتیک تر در کشور در میدان خواهیم بود. از این رو از جامعه، باورداشت‌ها و خلق‌ها می‌خواهم بیایید با هم مبارزات را افزایش دهیم، آتش نوروزی را که کاوه‌ی آهنگر روشن کرده بود را شعله‌ور کنیم. بیایید با هم آتش نوروز را روشن کنیم.»