بافل طالبانی در سالگرد راپه‌رین باشور کوردستان، خواستار اتحاد شد

بافل طالبانی، رهبر حزب اتحاد میهنی کوردستان در مراسم سی و دومین سالگرد راپه‌رین در شهر رانیە سخنرانی کرد و خواستار اتحاد شد.

خلق باشور کوردستان ٣٢ سال پیش، در ٥ مارس ١٩٩١،  راپه‌رینی بر علیه رژیم بعث و دیکتاتوری صدام حسین در شهر رانیە آغاز کردند.

بافل طالبانی، رهبر اتحاد میهنی کوردستان، در مراسم سالگرد راپه‌رین در رانیە سخنرانی کرد.

بافل طالبانی گفت: 32 سال پیش خلق کوردستان رژیم بعث را سرنگون کردند و این سرآغاز آزادی خلق کورد و کوردستان بود.

در بخش دیگر سخنانش گفت: متاسفانه بە جانفشانی شما احترام گذاشته نشده است. حزب اتحاد میهنی کوردستان دو سال است که تلاش می‌کند خلاء ایجاد شده توسط حکومت را پر کند.

طالبانی بە اهمیت اتحاد ملی اشارە کرد و گفت: تمام تلاشمان برای حفظ اتحاد میان احزاب کوردستان است. تا زمانی کە کوردستان را متحد نکنیم و تا زمانی کە هر چهار بخش کوردستان بە حقوق خود دست نیابند ما نمی‌توانیم آرزوی شهدا را محقق و ادای احترام کنیم.

همچنین طالبانی از احزاب کوردستان درخواست کرد و گفت: بیایید فرصتی ایجاد کنیم و دست صلح به طرف احزاب دراز کنیم. ما نمی‌خواهیم اقلیم کوردستان تجزیه شود. خلق برای این سرزمین خون دادەاند و ما آن را برساختیم. ما عدالت می‌خواهیم. ما دست دوستی بە طرف همە احزاب دراز می‌کنیم که بتوانیم در  چهار بخش کوردستان به خلق خود خدمت کنیم.

در پایان بافل طالبانی خطاب به حزب دمکرات کوردستان گفت: اگر شما نیز خواستار این هستید، ما آماده‌ایم، اگر مایل نباشید این شمایید کە ضرر خواهید کرد.