باکرهان در نوروز اِلح: مردم اِلح پاسخ مناسبی خواهند داد

تونجر باکرهان ریاست کل دَم پارتی، در مراسم جشن نوروز اِلح با حضور ده‌ها هزار نفر شرکت کرد و به انتخابات محلی توجه کرد.

مراسم جشن نوروز اِلح با شعار «بپاخیر زمان آزادی و پیروزی است» برگزار شد. در مراسم به طور مستمر شعار «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.

در مراسم تونجر باکرهان ریاست کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) سخنرانی کرد و به شور اشتیاق نوروز استانبول اشاره کرد و گفت: «همان خواسته و شعارهایی که در این‌جا سرداده می‌شوند، در آن‌جا نیز سرداده شدند. یک ملیون نفر در استانبول گفتند؛ ‘به انزوا پایان دهید’، صدها هزار نفر در استانبول تجمع کردند و خواستار حل مسئله‌ی کورد از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره شدند. در میدان برگزاری نوروز گفتند، مخاطب مسئله‌ی کورد امرالی است.»

باکرهان با یادآوری پیام نوروزی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در نوروز سال ۲۰۱۳ گفت: «این نقشه‌ی راه، آشنا کردن ترکیه با دمکراسی بود. نقشه‌ی راه همزیستی کورد و دیگر خلق‌ها با زبان و هویت خودشان بود. ما بار دیگر می‌گوییم مخاطب مسئله‌ی کورد امرالی است و با نقشه‌ی راه صلح و راه‌حل‌ سال ۲۰۱۳ موافق هستیم.»

باکرهان اعلام کرد در هر خانه‌ای در اِلح عکس کسانی نصب شده است که در سال‌های ۱۹۹۰ میلادی توسط کنتراها به قتل رسیده‌اند، خلق اِلح فریب کسانی را که در این‌جا می‌گویند کورد هستیم و در آنکارا با فاشیست‌ها و دشمنان کورد هم پیمان هستند را نخواهد خورد و در ادامه گفت: «آن‌ها در ۳۱ مارس پاسخ مناسبی را دریافت خواهند کرد.»

پس از سخنرانی باکرهان مراسم با پایکوبی ادامه یافت.