برگزاری تجمع در آمد: جنایات جنگی در شمال و شرق سوریه در حال انجام است

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه در آمد مورد اعتراض قرار گرفت و این پیام داده شد؛ «جنایت جنگی در حال انجام است.»

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به شهرهای شمال و شرق سوریه در آمد مورد اعتراض قرار گرفت. بسیاری از احزاب سیاسی و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی در این تجمع که در مقابل ساختمان استانی حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) برگزار شد، شرکت کردند.

سلطان یارای، رئیس مشترک استانی دب‌پ، گفت: «آک‌پ-م‌ه‌پ با دست دادن به کوردها گفت: 'ما روند جدیدی را آغاز خواهیم کرد. 'اما وقتی به عملکرد آنها نگاه می‌کنیم، آنها نسبت به کوردها خصومت نشان دادند. غیرنظامیان در روژاوا هدف قرار گرفتند. غیرنظامیان و کودکان در حملات به کارخانه‌ها و بیمارستان‌ها جان خود را از دست دادند. ما به این ریاکاری شما می‌گوییم بس است. دیگر کوردها را با لفاظی فریب ندهید. جنگ را تمام کنید. مبارزه ما تا پایان این جنگ ادامه خواهد داشت.»

«جنایات جنگی در حال ارتکاب است، ما ساکت نخواهیم نشست»

در این تجمع عباس شاهین، رئیس مشترک استانی حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) خاطرنشان کرد که ۲۷ نفر از جمله کودکان در حملات اخیر جان خود را از دست دادند. شاهین با اشاره به اینکه قتل‌عام در زمانی رخ داد که گفتمان «صلح داخلی» مطرح می‌شد، تاکید کرد که سیاست‌های جنگی راه‌حل نخواهد بود. شاهین گفت: «حملات انجام شده از فلسطین گرفته تا روژاوا بی‌ثباتی را عمیق‌تر می‌کند. ما به دولت می‌گوییم: 'ما هرگز سکوت نخواهیم کرد زیرا این سرزمین‌ها به یک منطقه جنگی تبدیل شده است. ' ما خواستار پایان دادن به حملاتی هستیم که در محدوده جنایات جنگی هستند. ما خواستار سازماندهی صلح فراتر از مرزها هستیم.»

«ما برای فراهم شدن زمینه صلح به برداشتن گام‌هایی نیاز داریم، نه جنگ»

عدالت کایا، نماینده پارلمانی دم پارتی شهر آمد خاطرنشان کرد که نانوایی‌ها و بیمارستان‌ها نیز هدف قرار گرفتند. عدالت کایا گفت که هدف این حملات کسانی بود که اراده صلح و راه‌حل را نشان دادند. عدالت کایا تصریح کرد: «امروز ۸۰ درصد جامعه با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند، فضاهای عمومی در دست تبهکاران است، زنان به قتل می‌رسند، کودکان استثمار می‌شوند. زمان آن فرا رسیده است که آرامش در داخل و خارج تامین شود. باید گام‌هایی برداشته شود تا زمینه این امر فراهم شود. ترکیه با این حملات با نقض قوانین بین‌المللی مرتکب جنایت جنگی شده است. ما از همه سازمان‌های دموکراتیک می‌خواهیم در برابر این بایستند. ما سال‌هاست که برای صلح دائمی مبارزه می‌کنیم.»