دف‌گ: روز روزنامه‌نگاران زنی را که تسلیم نشده و در پی حقیقت هستند تبریک می‌گوییم

دف‌گ با تبریک روز روزنامه‌نگاران زن کورد و بزرگداشت یاد غربت‌اَلی اَرسوز، گفت: «ما روز روزنامه‌نگاران زن کورد را که تسلیم نشده و در پی حقیقت هستند تبریک می‌گوییم.»

روز روزنامه‌نگاران زن کورد

انجمن روزنامه‌نگاران دجله و فرات (دف‌گ) از طریق حساب رسانه مجازی X خود ۷ اکتبر، روز روزنامه‌نگاران زن کورد را تبریک گفت و یاد غربت‌الی ارسوز را گرامی داشت.

در بیانیه دف‌گ آمده است:

۷ اکتبر، روزی است که غربت‌الی ارسوز، سردبیر روزنامه اوزگور گوندَم، پیشگام در توسعه مطبوعات زنان کورد و اولین سردبیر زن در تاریخ مطبوعات ترکیه، جان باخت، در سال ۲۰۱۴ به عنوان 'روز روزنامه‌نگاران زن کورد' اعلام شد. بار دیگر مفتخریم که این میراث ارزشمند را در روزی که به مدت ۸ سال به عنوان روز روزنامه‌نگاران زن کورد گرامی داشته می‌شود، به دوش می‌کشیم. میراثی که غربت‌اَلی در این مسیر دشوار به جا گذاشته، راه زنان روزنامه‌نگار کورد را روشن می‌کند و عزم مبارزه را در هر شرایطی بار دیگر نمایان می‌سازد.

زنانی که قلم غربت‌اَلی را زمین نمی‌گذارند، در نوشتن حقیقت بر خلاف زبان مردانه رسانه‌ها کوتاه نمی‌آیند. ما روز همکاران روزنامه‌نگاران زن کوردمان را که با وجود سیاست‌های ظلم، بازداشت، دستگیری، نادیده گرفتن و تخریب، تسلیم نشده و در پی حقیقت هستند، تبریک می‌گوییم و با قدردانی و حسرت از رفقای روزنامه‌نگارمان به‌ویژه غربت‌اَلی اَرسوز که زندگی‌شان را برای این هدف بدون حتی یک لحظه تردید فدا کردند، یاد می‌کنیم.»