گرامی‌داشت یاد و خاطره مظلوم دوغان بر سر مزارش

ریاست مشترک دب‌پ، کسیکن بایندر در این یاد بود سخنرانی کرد وگفت: «نوروز میراث شهدای کوردستان است. آتشی که رفیق مظلوم دوغان برافروخت، امروز به مشعل آزادی تبدیل شده است.»

گرامی داشت یاد شهید مظلوم دوغان

برگزاری جشن‌های نوروز امسال از منطقه دپ واقع در خارپت آغاز خواهد شد. قبل از برگزاری جشن، یاد و خاطره یکی از کادرهای پیشاهنگ پ‌ک‌ک مظلوم دوغان که در نوروز ۱۹۸۲ یک عملیات فدائی انجام داد و برادر وی دلیل دوغان بر سر مزارهایشان گرامی داشته شد.

این یادبود بر سر مزارهای مظلوم دوغان و دلیل دوغان در روستای سیدان از توابع روستای گومان واقع در منطقه مازگراد درسیم برگزار شد. ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) کسکین بایندر و بسیاری کسان دیگر در این یادبود شرکت کردند. مشارکت کنندگان از طرف خواهر مظلوم دوغان، سراپ دوغان مورد استقبال قرار گرفتند.

این یادبود در ابتدا با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام آغاز شد و پس از آن کسکین بایندر سخنرانی کرد. کسکین بایندر چنین گفت: «ما آتش نوروز ۲۰۲۴ را ابتدا در ۱۵ مارس در منطقه دپ برخواهیم افروخت. این نوروز میراث شهدای کوردستان است. این آتش را که رفیق ما مظلوم دوغان برافروخت امروز به مشعل آزادی مبدل شده است.»

کسکین بایندر در ادامه سخنان خود ابراز داشت: «ما نوروز ۲۰۲۴ را به رهبرخلق کورد عبدالله اوجالان تقدیم می‌کنیم. خلق کورد امروزه در کوردستان، ترکیه و در هر جای جهان برای آزادی رهبر خود مبارزه می‌کند. در این نوروز نیز تمامی جهان میلیون‌ها نفر برای رهبر خلق کورد رفقای آن در میادین حضور خواهند یافت.»

در این یادبود مشارکت کنندگان بر سر مزار شهدا مظلوم و دلیل دوغان میخک گذاشتند.