تصویر

گریلاهای ه‌پ‌گ: دشمن هرگز پیروز نخواهد شد

گریلاهای ه‌پ‌گ بروسک شِراوا و رونی دِرک اظهار داشتند که تا زمانی که با روحیه مقاومت بریتان بجنگند، دشمن هرگز پیروز نخواهد شد.

شهید بریتان

بروسک شِراوا و رونی دِرک گریلاهای ه‌پ‌گ به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت یکی از فرماندهان برجسته پ‌ک‌ک، شهید بریتان (گلناز کاراتاش) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

گریلای ه‌پ‌گ بروسک شِراوا: جایگاه مقاومت رفیق بریتان در مبارزه ما بسیار مهم است. در جنگ خاکورک به عنوان یک زن کورد پیشرو در برابر دشمن و اشغالگران جنگید. نقش و روحیه او در مبارزه همیشه بر ما تأثیر می‌گذارد. با روحیه فدایی با دشمن فاشیست و نسل‌کش مبارزه کرد. مبارز آپویی با موضعی عصیانگر، به فراخوان «تسلیم» دشمن پاسخی درخور داد و حاضر به خیانت نشد. ما به عنوان رهروان او از روحیه رفیق بریتان در جنگ و مبارزه خود صیانت خواهیم کرد و در خط مقاومت او گام برخواهیم داشت. فرمانده ما بریتان در برابر خط خیانت موضع قاطعی از خود نشان داد و نماینده خط مبارزان آپویی در برابر خیانت بود.

به عنوان رهروان بریتان در کوه‌های کوردستان، نبرد ما در سراسر جهان طنین‌انداز شد. این جنگ توسط گریلاهای یژا استار هدایت می‌شود. در مواضع همرزمان ما که با روحیه شهید بریتان می‌جنگند، همان پاسخ کوبنده بریتان به ندای تسلیم دشمن داده خواهد شد. چون مقاومت باعث پیروزی می‌شود و تسلیم و خیانت جز شکست نیست. مبارزه‌ای که ما در کوه‌های کوردستان انجام می‌دهیم، پیروزی‌های بزرگی به ارمغان می‌آورد. همانطور که رفیق بریتان خط خیانت را در خاکورک شکست داد، ما نیز در هر میدانی خائنان را از این سرزمین بیرون خواهیم کرد و در نبرد آزادی پیروز خواهیم شد.

گریلای ه‌پ‌گ رونی دِرک: در سال ۱۹۹۲، به رهبری رفیق بریتان، موضع شجاعانه‌ای در برابر خیانت و اشغال نشان داده شد. امروز به عنوان گریلاهای کوردستان در خط بریتان برای آزادی می‌جنگیم. جنبش ما که این مبارزه عظیم را انجام می‌دهد با مقاومت رهبر آپو و شهدای ما به این نقطه رسید. رفیق بریتان با اراده و فداکاری و شجاعت و همراهی خود، فرماندهی نمونه برای ما شد. رفیق بریتان عاشق آزادی بود، عاشق اندیشه‌های رهبر آپو. اگر امروز می‌توانیم مبارزه برای آزادی را با این قدرت در کوه‌های کوردستان پیش ببریم، به برکت میراث مقاومت رفیق بریتان است. تا زمانی که با روحیه مقاومت بریتان مبارزه کنیم، دشمن هرگز پیروز نخواهد شد.