ه.پ.گ: اشغالگران بمب ممنوعه و سلاح شیمیایی بکار بردند

نیروهای مدافع خلق اعلام کرد که ارتش اشغالگر ترکیه دو بار با بمب‌های ممنوعه و دو بار با سلاح های شیمیایی به مواضع مقاومت گریلاها حمله کرد.

مرکز ارتباطات و مطبوعات نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در این باره بیانیه ای صادر کرد. بیانیه به شرح زیر است:

«در زاپ بر اثر عملیات نیروهای ما، یک مهاجم مجازات شد. ارتش متجاوز ترکیه 2 بار با بمب‌های ممنوعه و 2 بار با سلاح شیمیایی مواضع مقاومت گریلاها را بمباران کرد. همزمان 9 بار با هواپیماهای جنگی، ده‌ها بار با کاتیوشا، تانک و سلاح‌های سنگین بمباران کرد. اطلاعات دقیق در مورد عملیاتها و حملات به شرح زیر است.

در چارچوب کارزار انقلابی عقاب‌های زاگروس در منطقه زاپ؛

روز 25 دسامبر ساعت 15:30 در نزدیکی منطقه چمچو و ناحیه‌ی شلادزی از توابع شهر آمیدی، اشغالگرانی را که می‌خواستند مواد پلاستیکی را در مقابل مواضع مقاومت گریلاها بسوزانند دود زهرآگین ناشی از آن را به داخل مواضع بفرستند، هدف نیروهای ما قرار گرفتند. در نتیجه عملیات سابوتاژ (مین‌گذاری)، یک اشغالگر مجازات شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی؛

در 26 دسامبر، در نزدیکی منطقه چمچو و روستای سیدا شلادزی وابسته به شهر آمیدی، مواضع مقاومت گریلاها دو بار با سلاح‌های شیمیایی بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در ۲۶ دسامبر، مزارع روستای دریک، روستای بلندبازه در منطقه‌ی گاره و روستای سِدارِ به همراه تپه‌ی چارچِلا 9 بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

در تاریخ 6 دسامبر، مواضع مقاومت چریک‌ها در اطراف منطقه چمچو و شلادزی از توابع شهر آمیدی ده‌ها بار با کاتیوشا، تانک و سلاح‌های سنگین بمباران شد.