تصویر

ه‌پ‌گ: آنها تبدیل به نماد شده و در تاریخ کرامت و عزت ما ثبت شدند

ه‌پ‌گ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آسیه علی و روژگَر هِلین که عملیات فدایی انجام دادند، گفت: «آنها با مبدل ساختن خود به عنوان قهرمانان شجاعی که حقیقت زن آزاد و مرد آزاد را در شخصیت خود مجسم می‌کنند، در تاریخ کرامت و عزت ما ثبت شدند.»

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«ما پیشتر اعلام کرده بودیم که رفقای ما آسیه علی و روژکَر هِلین، فدائیون آپویی گردان جاودانگان، در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ علیه TUSAŞ در آنکارا، جایی که سلاح‌هایی که با آنها مردم ما را به قتل می‌رسانند در آن ساخته می‌شود، عملیات فدائی انجام دادند.

رفقای ما آسیه و روژگَر به عنوان پاسخی به واقعیت بی‌امان دشمنی که حق زندگی آزاد را برای مردم ما نمی‌شناسد، زبان، هویت و فرهنگ آنها را نادیده گرفته، زمانی که در قبال این امر در حداقل سطح مبارزه کرده‌اند، انواع ظلم و ستم را در حق آنها روا می‌دارد ، همه اشکال مبارزه اجتماعی را ممنوع کرده و حتی حق حرف زدن را به آنها نمی‌دهد، به سمت کوه‌های کوردستان حرکت کردند. آنها با تجهیز خود به ایدئولوژی آپویی و روحیه فدایی آپویی در کوههای کوردستان به مبارزان شکست‌ناپذیری تبدیل شدند. آنها در نیروهای ویژه شرکت کردند و در حقیقت زیلان، الهه آزادی ما عمیق‌تر شدند. آنها با فداکاری و ایمان و اراده فراوان به رهبری و شهدا، خود را در خط‌مشی فداکاری یکی کرده و به شرف و افتخار پیوستن به گردان جاودانگان دست یافتند.

رفقای ما آسیه و روژگَر که به عنوان تیم خودگردان گردان جاودانگان برای دفاع از مردم ما به سمت دشمن شتافتند، نشان دادند که مبارزان فدائی آپویی که به روحیه فدایی آپویی مجهز شده‌اند، چه عملیات بزرگی انجام می‌دهند. کسانی که در خط‌مشی فداکاری مصمم ساخته‌اند و به سطح حرفه‌ای دست یافته‌اند و کاملاً روی هدف خود متمرکز هستند، می‌توانند عملیات عالی را انجام دهند. آنها نشان دادند که هنگامی که مبارزان آپویی تصمیم می‌گیرند و بر هدف خود متمرکز می‌شوند، هیچ نیروی دشمنی نمی‌تواند آنها را متوقف کند. در عین حال، رفقای ما آسیه و روژگر که مشارکت فداکارانه و سبک مبارزه گریلاهای آزادی کوردستان را به مرحله جدیدی رساندند، بار دیگر ثابت کردند که گریلا می‌تواند به هر هدفی دست یابد و هر عملیاتی را با توان تاریخی، حرفه‌ای و تخصصی انجام دهد. با عملیات فدائیانه‌ای که انجام دادند، آنها با مبدل ساختن خود به عنوان قهرمانان شجاعی که حقیقت زن آزاد و مرد آزاد را در شخصیت خود مجسم می‌کنند، در تاریخ کرامت ما ثبت شدند.

ما یاد رفقا آسیه و روژگر، قهرمانان بزرگ گردان جاودانگان را با احترام، عشق و عمیق‌ترین پایبندی گرامی می‌داریم. ما با قرار دادن زندگی، موضع‌گیری‌ها، مبارزات و حماسه‌های جاودانگانمان به راهنمای زندگی و جنگ خود قول می‌دهیم که یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم و اهدافشان را به پیروزی برسانیم.

تسلیت خود را به خانواده‌های گرانقدر رفقای جاودانه‌مان و مردم میهن‌دوست کورد که چنین فدائیونی را همیشه در دل خود می‌پرورانند ابراز می‌داریم.

مشخصات جاودانگان ما که عملیات فدائیانه انجام دادند به شرح زیر است:

نام سازمانی: آسیه علی

نام و نام خانوادگی: مینا سَوژین آل‌چیچَک

محل تولد: ازمیر

نام مادر - پدر: بحیجه- فاضل

تاریخ و محل شهادت: ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ / آنکارا

*******

********* ***********

نام سازمانی: روژگَر هِلین

نام و نام خانوادگی: علی اورَک

محل تولد: شرنخ

نام مادر - پدر: لیلا- محمد نظیر

تاریخ و محل شهادت: ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ / آنکارا»

*******

******** *********