ه‌پ‌گ با احترام یاد و خاطره شهدای آمد را گرامی داشت

ه‌پ‌گ با گرامیداشت یاد و خاطره ۳ گریلایی که در ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ در آمد به شهادت رسیدند، گفت: «آنها بدون تردید جنگیدند و در روحیه فدایی آپویی عمیق شدند و خود را در گریلاگری کامل کردند.»

بیانیه راجع به شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اطلاعات زیر را در مورد شهدای آمد به اشتراک گذاشت:

«در ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ در روند مستقر‌شدن زمستانی در منطقه آمد، رفقای‌مان رودی باز، چیاگر باتمان و چیاگر پاسور آمد بر اثر یک توطئه به شهادت رسیدند. یاد و خاطره هر سه رفقای فداکار و دلاور خود را که به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم.

رفقا رودی و هر دو چیاگر فرزندان دلیر مردم ما بودند که در بین مردم آمد و الح با آگاهی عمیق از مبارزه و احساسات عالی میهن‌دوستی پرورش یافتند. این رفقای ما که با پاک‌ترین احساسات و اندیشه‌ها بزرگ شدند، نسبت به مبارزات آزادیخواهی مردم ما بی‌تفاوت نماندند، درد و رنج مردم ما را در دل خود احساس کردند و با عشق فراوان در مبارزه آزادی شرکت کردند. رفقای ما که در فضای گرم جنگ در کوه‌های باکور کوردستان حضور داشتند، در سخت‌ترین شرایط و ناممکن‌ها با اراده‌ی بسیار جنگیدند. آنها بدون تردید جنگیدند و در روحیه فدایی آپویی عمیق شدند و خود را در گریلاگری کامل کردند. رفقای ما که مبارزان ارزشمند و برجسته آپویی بودند، انقلابیونی مصمم بودند که آینده‌ای آزاد را برای مردم ما نوید می‌دادند. اگرچه از شهادت این رفقای ارزشمند ما در اثر یک توطئه به شدت متأسفیم، اما انتقام آنها گرفته شده و خون آنها بر زمین نمانده است. ما قول می‌دهیم که با الگو قرار دادن آنها در زندگی و جنگ، یاد و خاطره رودی و هر دو رفیق چیاگر، مبارزان فدایی آپویی را زنده نگه داریم.

این ضایعه را به خانواده‌های گرانقدر رفقای شهیدمان و همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: رودی باز

نام و نام خانوادگی: ژیان گولتَن

محل تولد: آمد

نام مادر - پدر: شایله- صالح

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ / آمد

******

نام سازمان: چیاگر باتمان

نام و نام خانوادگی: محمد شیرین دَمیر

محل تولد: اِلح

نام مادر - پدر: سهیلا– بها

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ / آمد

******

نام سازمان: چیاگر پاسور آمد

نام و نام خانوادگی: مسعود یلدیریم

محل تولد: آمد

نام مادر - پدر: منفیه – فیضی

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ / آمد»

****** ******