تصویر

ه‌پ‌گ یاد و خاطره ۲ گریلا را با احترام گرامی داشت

ه‌پ‌گ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان گَوَر ظفر و آندوک تَندورَک گفت: «ما بر قول خود برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایمان و رسیدن به اهدافشان تاکید می‌کنیم.»

بیانیه در رابطه با شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) طی بیانیه‌ای در رابطه با گریلاهای شهید اعلام کرد؛

«رفیق ما، فرمانده منطقه وان، گَوَر ظفر، یکی از مبارزان پیشرو و فداکار حزب ما پ‌ک‌ک و رفیقش آندوک تَندورَک در نتیجه حمله هوایی در منطقه کاتو اورته از توابع منطقه وان در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ به شهادت رسیدند. یاد و خاطره فرمانده دلاور ما رفیق گَوَر ظفر و مبارز فداکار آپویی آندوک تَندورَک را در سالگرد شهادتشان با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم.

رفیق ما گَوَر به عنوان فرزند قبیله باستانی گَودان که به نجابت، شجاعت و میهن‌دوستی معروف هستند به صفوف گریلا پیوست. رفیق ما گَوَر راهپیمایی آزادی خود را که در سال ۱۹۹۳ آغاز کرده بود، به مدت ۲۵ سال بدون وقفه از مناطق زاگرس گرفته تا بوتان، از کَلارَش گرفته تا قندیل، از خاکورک، خنِره گرفته تا متینا و هفتانین و منطقه وان ادامه داد. رفیق ما گَوَر با وجود اینکه ۳ بار شدیدا مجروح شد و مواجهه با ناممکن‌ها و مشکلات فراوان در درگیری با خائنان همدست و اشغالگران، نفس به نفس به مبارزه خود ادامه داد. او فرماندهی شجاع و مصمم بود که در جنگ‌های باکور و منطقه زاپ نقشی فراموش نشدنی ایفا کرد و عملیات‌های موفق و عملیات انقلابی بسیاری انجام داد. او با شجاعت و روحیه جنگندگی خود یک قهرمان واقعی بود. او یک انقلابی فداکار بود که در هر سطحی از جنگجو گرفته تا فرماندهی گروه، دسته، گروهان، گردان و فرماندهی منطقه، وظیفه‌دار شد. او یک فرمانده آپویی بود که با آمیختن دلاوری‌های قبیله گَودان که فرهنگ باستانی دست‌نخورده مردم کورد را حفظ کرده بود، با ایدئولوژی آپویی و رساندن آن به یک شکل‌گیری مدرن، کمک بزرگی به مبارزات مردم ما برای آزادی کرد. راهپیمایی حماسی آزادی ۲۵ ساله رفیق ما گَوَر برای همه جوانان کورد، بویژه جوانان دلیر قبیله گَودان و ما رفقایش الگو خواهد بود، یاد او همیشه در مبارزات ما زنده نگه داشته خواهد شد و اهدافش قطعا عملی خواهند شد.

آندوک تَندورَک، رفیق مبارز آپویی ما، فرزند گرانقدر مردم سرحد ماست، با نمایندگی کردن صداقت، فداکاری و پاکی جغرافیایی که در آن متولد و بزرگ شده و به بیماری‌های نظام سرمایه‌داری آلوده نشده، در صفوف آزادی که به آن پیوست، توانست خود را با فلسفه آپویی مجهز کند و به یک پیکارگر حقیقت مبدل شود. رفیق ما از بدو پیوستن به صفوف گریلا با نشاط، شور و شوق و هیجان پایبندی‌اش به هدفش، برای انجام هر کاری می‌شتافت و با انجام وظایف و مسئولیت‌های دوران در قبال مردم ما به عنوان یک گریلای آزادی شایسته به مبارزی مبدل شد که همه جوانان کورد باید با انجام وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال آن، وی را الگویشان قرار دهند. رفیق ما آندوک که به شجاعتش در مبارزات آزادی که در سخت‌ترین دوران جنگ در آن شرکت داشت معروف بود، مبارزه با دولت استعمارگر ترکیه را که ده‌ها سال علیه مردم ما که سالها مقاومت کرده است نسل‌کشی کرده بود، به عنوان بدهی می‌دانست که باید پرداخت شود. او نیز مانند هر جوان شریف کورد تا آخرین نفس فداکارانه جنگید و شایسته مردم ما شد و در تاریخ مبارزات ما جای گرفت. ما به عنوان رفقای او قول خود را تکرار می‌کنیم که به مبارزات رفیق آندوک پایبند بوده و آرزوهای او را عملی کنیم.

این ضایعه را به ویژه به خانواده‌های ارزشمند رفقای شهیدمان، قبیله میهن‌دوست گَودان و همه مردم میهن‌دوست چالدران و کوردستان تسلیت می‌گوییم. ما بار دیگر بر قول خود برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رسیدن به اهدافشان تاکید می‌کنیم.

 

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: گَوَر ظفر

نام و نام خانوادگی: علی بور

محل تولد: فَراشین

نام مادر - پدر: سینَم- محمد

تاریخ و محل شهادت: ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ / کاتو

***** *****

********* ************

نام سازمانی: آندوک تَندورَک

نام و نام خانوادگی: میرحاج کاراکوش

محل تولد: وان

نام مادر- پدر: گلچین- کمال

تاریخ و محل شهادت: ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ / کاتو»

******

*********** ************